Wyniki Grupy TVN w 2014 roku zgodne z oczekiwaniami

Wystawiona na sprzedaż Grupa TVN w 2015 roku chce rosnąć szybciej niż rynek reklamy telewizyjnej i poprawiać rentowność. Podtrzymuje średnioterminową prognozę po publikacji wyników za 2014 r., które w czwartym kwartale były zbliżone do oczekiwań analityków.

Aktualizacja: 06.02.2015 08:45 Publikacja: 06.02.2015 08:21

Wyniki Grupy TVN w 2014 roku zgodne z oczekiwaniami

Foto: Fotorzepa/Robert Gardziński

W 2014 r. rynek reklamy telewizyjnej, na którym działa giełdowa firma urósł o 4,8 proc. W tym roku stacja także spodziewa się wzrostu wartości tego segmentu. TVN czerpie korzyści z tego rynku z jednej strony oferując reklamodawcom czas antenowy własnych kanałów, z drugiej - pośrednicząc w sprzedaży czasu innych podmiotów, takich jak TV Puls.

W czwartym kwartale 2014 r. Grupa TVN zanotowała 480,98 mln zł przychodów (wzrost o 4,6 proc. rok do roku), 161,5 mln zł zysku operacyjnego (143 mln zł rok wcześniej), 180,3 mln zł EBTIDA (34,4 mln zł rok temu), a zysk netto przypadający na akcjonariuszy TVN 51 mln zł (45,7 mln zł w analogicznym okresie 2013 r.).

Analitycy ankietowani przez PAP prognozowali, że będzie to odpowiednio: 480,6 mln zł, 173 mln zł, 154,8 mln zł oraz 53,2 mln zł. Z kolei w ankiecie Reutersa wynik netto miał wynieść 50 mln zł.

W całym 2014 r. telewizyjna grupa wykazała 1,59 mld zł przychodów, 477,3 mln zł zysku operacyjnego oraz 194,7 mln zł zysku netto (0,56 zł na akcję) przypadającego na akcjonariuszy spółki-matki, czyli TVN. Skonsolidowana EBITDA zamknęła się sumą 548,8 mln zł. W 2013 r. grupa wykazała 1,54 mld zł przychodów, nieco ponad 297 mln zł zysku operacyjnego i oraz około 198 mln zł straty netto. W raporcie rocznym wykazała także 372,3 mln zł EBITDA.

Dług netto (łączny dług pomniejszony o gotówkę na kontach) grupy TVN wynosił na koniec grudnia 2 mld zł, a relacja do EBITDA 3,9, poprawiając się z 4,3 na koniec 2013 r.

- Rok 2014 był rokiem przemiany i powrotu dynamiki rynkowej. Gospodarka przyspieszyła zgodnie z oczekiwaniami prawie podwajając tempo wzrostu dzięki popytowi krajowemu oraz inwestycjom. Pozycja konsumentów umacnia się wraz ze wzrostem rozporządzalnych dochodów przy spadku inflacji i bezrobocia. Tak korzystne otoczenie makroekonomiczne przełożyło się na długo oczekiwany wzrost budżetów reklamowych oraz odbudowę rynku reklamy telewizyjnej. W ubiegłym roku rynek ten wzrósł o blisko 5 proc. – zgodnie z oczekiwaniami jakie przedstawiłem rok temu – napisał Markus Tellenbach, prezes TVN w liście do akcjonariuszy podsumowującym wyniki minionego roku.

- Osiągnęliśmy wyniki zgodne z oczekiwaniami: wzrost przychodów związanych z reklamą wyniósł 5,1 proc. – na średnim jednocyfrowym poziomie, nasze skonsolidowane przychody były wyższe o 3,6 proc. – osiągając dynamikę wzrostu na niskim jednocyfrowym poziomie, podczas gdy skorygowana EBITDA wyniosła 530 mln złotych – powyżej prognozowanego celu. Takie wskaźniki finansowe potwierdzają imponującą operacyjną siłę naszych przedsięwzięć biznesowych – napisał prezes.

- W roku 2015 oczekujemy dalszej poprawy naszych osiągnięć. Tempo wzrostu gospodarczego powinno nadal przyspieszać i przewidujemy, że przełoży się to na rynek reklamy telewizyjnej. Wiodąca pozycja na rynku przyniesie nam wzrost przychodów powyżej jego dynamiki, a rentowność ulegnie dalszej poprawie - zgodnie z naszą średnioterminową prognozą - dodał.

W sprawozdaniu spółka poinformowała, że w związku z prowadzonym procesem sprzedaży jej akcji przez głównych akcjonariuszy (ITI i Canal+ ) w czwartym kwartale poniosła dodatkowe koszty w wysokości 5,1 mln zł. Nie podała natomiast, na jakim etapie jest potencjalna transakcja.

TVN podała także częściowe wyniki satelitarnej platformy Nc+, która zakończyła ub.r. z 2,146 mln abonentów, co oznacza spadek o 51 tys. w porównaniu z 2013 r.

Wynagrodzenie zarządu TVN wzrosło w 2014 r. do blisko 20 mln zł z 15,38 mln zł w 2013 r. Prezes Markus Tellenbach otrzymał nieco ponad 8 mln zł, podczas gdy rok wcześniej 6,3 mln zł.

Media
Polski film coraz droższy. Znany producent ma na to sposób
Media
„Rzeczpospolita Nauka” – nowy kwartalnik o odkryciach, badaniach i teoriach naukowych
Media
Nowy pomysł Trumpa: obrona Hollywood. Pomóc mają 100-proc. cła na obce filmy
Media
Irlandia nakłada ogromną karę na TikToka. Platforma zaprzecza, by przekazywała rządowi dane
Media
TikTok będzie miał nowe centrum danych w Europie. Wiadomo, w jakim kraju