Głos i oko zamiast haseł

Prawie połowa Europejczyków chciałaby zastąpić kody PIN swoimi danymi biometrycznymi.

Publikacja: 24.06.2015 22:00

Słowacki oddział TMobile udostępnił swoim abonentom możliwość weryfikacji głosowej. W trakcie rozmowy z konsultantem nie trzeba podawać kodu abonenta, hasła czy numeru PESEL, bo system automatycznie rozpoznaje klienta po głosie, o ile ten wcześniej zgodził się na takie rozwiązanie i pozostawił próbkę swojego głosu. Telekom ten jest jednym z pierwszych, który zainwestował w innowacyjną technologię.

Pionierski projekt

Pozostało 86% artykułu

Teraz 4 zł za tydzień dostępu do rp.pl!

Kontynuuj czytanie tego artykułu w ramach subskrypcji rp.pl

Na bieżąco o tym, co ważne w kraju i na świecie. Rzetelne informacje, różne perspektywy, komentarze i opinie. Artykuły z Rzeczpospolitej i wydania magazynowego Plus Minus.

Media
Brytyjskie gazety na sprzedaż. Pod naciskiem rządu wycofał się inwestor
Media
Nowy „Plus Minus”: 20 lat Polski w UE. Dobrze wyszło (tylko teraz nie wychodźmy!)
Media
Unia Europejska i USA celują w TikToka. Chiński gigant uzależnia użytkowników
Media
Wybory samorządowe na celowniku AI. Polska znalazła się na czarnej liście
Media
Telewizje zarobią na streamingu. Platformy wchodzą na rynek reklamy
Materiał Promocyjny
Dzięki akcesji PKB Polski się podwoił