W raporcie „State and Mobilce Commerce" analizuje zachowania zakupowe użytkowników oraz prezentuje prognozy rozwoju globalnego rynku mobilnej sprzedaży internetowej (m-commerce).
- Rynek m-commerce znajduje się w punkcie zwrotnym. Sprzedawcy optymalizują platformy sprzedażowe pod mobile, w rezultacie liczba transakcji za pośrednictwem urządzeń mobilnych przekroczyła już liczbę transakcji z poziomu desktopu - mówi Ellie Kanan, wiceprezes Criteo.
Liczba kupujących, którzy odwiedzają strony sklepów online, przeglądają i nabywają produkty za pomocą desktopów czy urządzeń mobilnych, ciągle wzrasta. Z danych Criteo wynika, że urządzenia mobilne generują jednak wyższy wskaźnik transakcji niż tradycyjne kanały. W ujęciu rok do roku największy wzrost udziału transakcji mobilnych w e-sprzedaży zanotowano w Brazylii, Australii i Francji. W Polsce udział transakcji mobilnych w handlu online sięga 17 proc. - W najwyższym kwartylu sprzedawców wskaźnik ten wyniósł jednak 22 proc. - podaje Criteo.
Średnia wartość zamówienia na urządzeniu mobilnym w I połowie tego roku wyniosła 93 zł, podczas gdy 100 zł na desktopie.
Eksperci przekonują, że smartfony stają się coraz powszechniejszym narzędziem zakupowym, szczególnie w sytuacji gdy nowe funkcjonalności, jak rozpoznawanie linii papilarnych, czynią proces zakupowy szybkim i wygodnym. Dla porównania liczba transakcji z poziomu tabletu z każdym rokiem maleje. W Polsce 66 proc. transakcji mobilnych jest realizowana na smartfonach, a tylko 34 proc. z poziomu tabletów.