Polacy w czołówce radiomaniaków

Jesteśmy w światowej czołówce krajów, w których tygodniu słucha się najwięcej radia

Publikacja: 10.12.2010 18:29

Polacy w czołówce radiomaniaków

Foto: Fotorzepa, Danuta Matłoch Danuta Matłoch

Najwięcej radia słuchają Rosjanie, którzy przy włączonym odbiorniku spędzają ponad 39 godz. godzin tygodniowo. My słuchamy radia tylko trochę mniej - przez prawie 33 godziny tygodniowo - wynika z zestawienia zamieszczonego w najnowszym raporcie brytyjskiego regulatora Ofcom na temat rynku komunikacji. Za nami z wysokim wynikiem plasuje się jeszcze Irlandia, inne liczące rynki światowe - jak brytyjski, amerykański, japoński czy niemiecki, zdecydowanie pozostawiamy jednak w tyle.

- Polakom radio tradycyjnie towarzyszy w wielu sytuacjach. Nie tylko, tak jak to dzieje się wszędzie, rano słuchamy go w domu, a potem w samochodzie przed i po południu, wiele osób włącza radio także w pracy. W związku z tym, że towarzyszy nam przez cały dzień w tylu miejscach, słuchamy go tak dużo - mówi Krzysztof Głowiński, rzecznik Komitetu Badań Radiowych (KBR).

Jak wynika z badań Radio Track wykonywanych na zlecenie KBR, w okresie styczeń - listopad w pracy radia słuchały średnio ponad 4,2 miliony Polaków. Najczęściej słuchamy go jednak, tak jak to się dzieje wszędzie - w domu (we wspomnianym okresie robiło tak ponad 16,6 mln Polaków) i oczywiście w samochodzie, gdzie radio włączało ponad 10 milionów osób.

Generalnie radia w Polsce słucha się coraz więcej. W ubiegłym roku, jak podawał KBR, codziennie słuchało go 81,43 proc. Polaków w wieku 15-75 lat, co oznacza, że codziennie odbiornik włączało ponad 24,5 mln osób - najwięcej od początku przeprowadzania badań słuchalności radiowej Radio Track (od 2001 do 2008 roku ten wskaźnik utrzymywał się na poziomie ok. 75-76 proc.). Eksperci tłumaczyli te wyniki m.in. rosnącą liczbą stacji radiowych w Polsce.

[ramka][b]Średnia tygodniowy czas słuchania radia (w godz.)[/b] [ul]

[li]Rosja 39,3[/li] [li]Polska 32,9[/li] [li]Irlandia 31[/li] [li]Holandia 23,5[/li] [li]Wielka Brytania 22,1[/li] [li]Niemcy 21,1[/li] [li]Francja 20,9[/li] [li]Włochy 19,4[/li] [li]USA 18,5[/li] [li]Kanada 18,3[/li] [li]Szwecja 17,3[/li] [li]Japonia/Hiszpania 12,6[/li]

[ul]

[i]Dane: dane za 2009 r., EBU, Ofcom[/i] [/ramka]

[srodtytul]Więcej w jutrzejszej "Rzeczpospolitej"[/srodtytul]

Najwięcej radia słuchają Rosjanie, którzy przy włączonym odbiorniku spędzają ponad 39 godz. godzin tygodniowo. My słuchamy radia tylko trochę mniej - przez prawie 33 godziny tygodniowo - wynika z zestawienia zamieszczonego w najnowszym raporcie brytyjskiego regulatora Ofcom na temat rynku komunikacji. Za nami z wysokim wynikiem plasuje się jeszcze Irlandia, inne liczące rynki światowe - jak brytyjski, amerykański, japoński czy niemiecki, zdecydowanie pozostawiamy jednak w tyle.

- Polakom radio tradycyjnie towarzyszy w wielu sytuacjach. Nie tylko, tak jak to dzieje się wszędzie, rano słuchamy go w domu, a potem w samochodzie przed i po południu, wiele osób włącza radio także w pracy. W związku z tym, że towarzyszy nam przez cały dzień w tylu miejscach, słuchamy go tak dużo - mówi Krzysztof Głowiński, rzecznik Komitetu Badań Radiowych (KBR).

Media
Pracownicy „Washington Post” otwarcie buntują się przeciwko Jeffowi Bezosowi
Media
Właściciel TVN podsumował 2024 rok. Stawia na streaming i globalną telewizję
Media
Donald Trump walczy z "The Wall Street Journal". Poszło o cła i motoryzację
Media
Szał na kursie Legimi. WP chce skupić akcje
Materiał Promocyjny
Zrównoważony rozwój: biznes między regulacjami i realiami
Media
„Wieści Rolnicze” mają dyrektor zarządzającą. „To kluczowy krok w naszym rozwoju”
Materiał Promocyjny
Zrozumieć elektromobilność, czyli nie „czy” tylko „jak”