Projekt zainicjował Lars Adaktusson, szwedzki dziennikarz i prezenter telewizyjny oraz jego rodzinna firma – Meganews Sweden. Technologię do stworzenia kiosku nazwanego Meganews, dostarczyła firma Ricoh, Sweco stworzyła oprogramowanie, terminal na karty i ekrany. Kiosk został zaprojektowany przez LA + B.
W testach, które będą trwały przez sześc najbliższych miesięcy bierze udział wielu szwedzkich wydawców, m.in. Bonnier Tidskrifter, Aller Media, Albinson & Sjöberg, LRF Media, IDG, Talentum i Medströms.
Tego rodzaju urządzenia jak Meganews mają pomóc wydawcom oszczędzać koszty druku. W ich promocji używa się tez argumentu, że są ekologiczne. Jak podaje firma Meganews Magazines, ze zleconych przez nią instytutowi badawczemu Innventia badań wynika, że emisja gazów cieplarnianych uwalniana przy drukowaniu magazynu przez kiosk jest aż o ok. 60 proc. niższa niż ta emitowana w trakcie produkcji „tradycyjnego” pisma. - Wynika to z tego, że 40 proc. tradycyjnej prasy drukowanej się nie sprzedaje, a co za tym idzie musi być ona zwrócona i przekazana bezpośrednio do recyklingu – podaje Ricoh.
Zakup pisma w kiosku jest możliwy wyłącznie po zapłaceniu kartą kredytową. Testy urządzenia ruszają teraz i maja potrwać pół roku. Kioski pojawia się na szwedzkich lotniskach, w hotelach, szpitalach, sklepach spożywczych i centrach handlowych.