Reklama
Rozwiń
Reklama

CCC stawia na sklepy stacjonarne. Pokazuje plany na 2026 rok

Właściciel sieci sklepów z obuwiem i odzieżą ma zgodę na przejęcie MKRI - spółki opisanej przez Ningi Research. W 2026 r. siłą napędową grupy mają być sklepy tradycyjne, a nie intenet – zapowiada Dariusz Miłek, prezes CCC. Sygnalizuje rebranding giełdowej spółki.

Publikacja: 07.11.2025 17:39

CCC stawia na sklepy stacjonarne. Pokazuje plany na 2026 rok

Foto: Adobestock

Z tego artykułu dowiesz się:

  • Jakie są długoterminowe cele strategiczne CCC oraz na 2026 roku?
  • Co założyciel mówi o rebrandingu grupy.
  • W jaki sposób CCC planuje rozwijać swoją sieć sklepów w najbliższych latach?
  • Jakie zmiany w strategii e-commerce są planowane przez CCC?
  • Jakie potencjalne wyzwania stoją przed CCC w kontekście przejęcia spółki MKRI?
  • Jakie działania prawne CCC rozważa w odpowiedzi na zarzuty związane z MKRI?

Dariusz Miłek: To nie był stracony kwartał 

– Nie był to stracony kwartał. Wiele zrobiliśmy i poszliśmy do przodu z ekspansją – ocenił w piątek Dariusz Miłek, założyciel, prezes i główny akcjonariusz CCC.

To m.in. koszty przygotowywania nowych sklepów, których otwarcia skumulują się w czwartym kwartale miały sprawić, że zyski CCC w trzecim kwartale były sporo niższe niż rok temu. Po dziewięciu miesiącach roku obrotowego spółka była na tyle daleka od realizacji całorocznych założeń, że dziś je odwołała i pokazała nowe, niższe.

Cel 2,4 mld zł EBITDA przeniesiono w praktyce na kolejny rok, w którym zgodnie z założeniami wewnętrznymi pokazanymi na piątkowej konferencji, grupa chce poprawić rentowność i uzyskać 2,2-2,6 mld zł EBITDA przy 13-14 mld zł przychodu.

Mimo wolniejszej niż zakładana rok temu poprawy wyników Dariusz Miłek podtrzymał plan mówiący, że grupa wypracuje ponad 25 mld zł przychodu i 5 mld zł wyniku EBITDA. Ma się to stać w 2030 r. 

Reklama
Reklama

– Wiecie państwo, jaki mam cel. Zrobię wszystko, aby go osiągnąć – powiedział w piątek Dariusz Miłek. W 2024 r. wyszedł on do rynku z propozycją zakładu, że nie będzie pobierać wynagrodzenia przez 5 lat, a w zamian firma uruchomi program motywacyjny oparty na wzrostach notowań akcji CCC.

Tempo, warunki i licencje

Przedsiębiorca nadal uważa, że ma rację decydując się na przyspieszony rozwój sieci sklepów tradycyjnych oraz sprzedaż obuwia i odzieży na licencjach.

– W czwartym kwartale otwieramy 125 tys. metrów kwadratowych. To więcej niż niegdyś w skali całego roku. To historyczny moment i duży wysiłek dla organizacji. Nie wszyscy to potrafią. Może ktoś powiedzieć, że idziemy za szybko, tylko że dostajemy bardzo dobre warunki otwierania sklepów. Idziemy całą grupą – mówił Miłek.

– Tegorocznym otwarciem 320 tys. m kw. przebijamy plan. Nawet przy płaskich LFL (sprzedaż sklepów porównywalnych – red.) w kolejnych latach, z otwarciami rzędu 220 tys. rocznie dojdziemy do 25 mld zł, które obiecałem – opisywał.

Przez pierwsze trzy kwartały produkty na licencji odpowiadały za 35 proc. sprzedaży szyldu CCC – podała spółka. Najważniejszym brandem – z udziałem przekraczającym 9 proc. – był Reebok.

Dariusz Miłek twierdzi, że chciałby wycofać się z obowiązku sprzedaży hurtowej, której wymagają licencjodawcy albo wynegocjować lepsze warunki dające mu monopol w regionie Europy Środkowo-Wschodniej. – Otworzymy 20 sklepów Boardriders, a przyjdzie hurtownik z Francji i na tym skorzysta – mówił. Według niego rozmowy z licencjodawcami potrwają jeszcze kilka tygodni.

Reklama
Reklama

Buty z CCC na Allegro, Zalando i w Amazonie, a rok bez wzrostu 

Przez lata ważnym motorem rozwoju grupy były własne serwisy e-commerce oferujące własne produkty grupy. CCC zdaje się zmieniać strategię w tym względzie.

Szef CCC zapowiedział tymczasem, że śladem Allegro oferta obuwnicza grupy pojawi się w pełnym wymiarze na Zalando i Amazonie. Samo CCC rozwija ofertę platformy marketplace. Widać to w serwisie Modivo, gdzie produkty z kategorii Home&Decor sprzedają już inni przedsiębiorcy.

Mimo tych inicjatyw w przyszłym roku Miłek zakłada utrzymanie przychodu z e-commerce. – Nie będziemy tu rośli, żeby nie przepalać pieniędzy na performance marketing – powiedział.

Według niego, mający przejść transformację segment obejmujący platformy eObuwie i Modivo ma się koncentrować na poprawie rentowności. Szef CCC podtrzymał, że Modivo ma być centrum obsługi e-commerce całej grupy. Po raz pierwszy publicznie zasygnalizował, że spółka CCC może zmienić nazwę na Modivo.

UOKiK zgodził się na zakup MKRI od Worldbox. KNF dostała zawiadomienie

Miłek podał też w piątek, że w czwartek CCC dostało zgodę Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów na przejęcie spółki MKRI, prowadzącej sieć sklepów Kaes i Worldbox. Obejmie ją konsolidacją w ciągu trzech miesięcy po due diligence. – Dziś funkcjonuje 96 sklepów Worldbox. Do końca roku otworzymy jeszcze 65, a w przyszłym około 120-150 sklepów. 2026 r. zakończymy na 400 sklepów – zapowiedział szef CCC. Zarząd jest zdania, że zgoda UOKiK powinna rozwiać wątpliwości zasiane przez Ningi w raporcie nt. relacji CCC z MKRI.

Przypomnijmy, że raport ten zarzucał CCC kreowanie wyników przy pomocy księgowania sprzedaży nierotujących towarów do MKRI. Spółka odpierała zarzuty wskazując m.in., że dostarcza towary, aby wspierać rozwój sieci franczyzowej i uzyskuje za nie płatność, choć nie od razu. Ningi podnosiło też, że CCC przejęło kontrolę nad MKRI zanim uzyskało zgodę urzędu antymonopolowego, za co może grozić spółce wysoka kara finansowa.

Reklama
Reklama

Miłek poinformował w piątek, że spółka zawiadomiła Komisję Nadzoru Finansowego o możliwości manipulacji kursem CCC przez Ningi oraz że spółka udzieliła KNF pierwszych wyjaśnień.

– Rozważamy dalsze kroki prawne – powiedział Miłek zaznaczając, że woli zajmować się biznesem, ale przecież zapowiedział, że tej sprawy nie odpuści.

Z tego artykułu dowiesz się:

  • Jakie są długoterminowe cele strategiczne CCC oraz na 2026 roku?
  • Co założyciel mówi o rebrandingu grupy.
  • W jaki sposób CCC planuje rozwijać swoją sieć sklepów w najbliższych latach?
  • Jakie zmiany w strategii e-commerce są planowane przez CCC?
  • Jakie potencjalne wyzwania stoją przed CCC w kontekście przejęcia spółki MKRI?
  • Jakie działania prawne CCC rozważa w odpowiedzi na zarzuty związane z MKRI?
Pozostało jeszcze 92% artykułu

Dariusz Miłek: To nie był stracony kwartał 

– Nie był to stracony kwartał. Wiele zrobiliśmy i poszliśmy do przodu z ekspansją – ocenił w piątek Dariusz Miłek, założyciel, prezes i główny akcjonariusz CCC.

Pozostało jeszcze 96% artykułu
/
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Reklama
Handel
Skandal wokół Shein. Francuski rząd zapowiada działania regulacyjne
Materiał Promocyjny
Czy polskie banki zbudują wspólne AI? Eksperci widzą potencjał, ale też bariery
Handel
Kazachstan staje do wyścigu o metale ziem rzadkich. Złoże jak połowa zasobów Chin
Handel
Spór UE i USA o oliwki. WTO potrzebowała sześciu lat na decyzję
Handel
Pierwsza taka promocja na Orlenie. Od kiedy i o ile będzie taniej?
Materiał Promocyjny
Urząd Patentowy teraz bardziej internetowy
Handel
Smyk Holding odwołał publiczną ofertę akcji. Nie wyklucza kolejnego podejścia
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama