Łączna sprzedaż dziesięciu tygodników opinii w maju zmalała o 15 proc. do 978,6 tys. egz. – wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy pokazujących tzw. rozpowszechnianie płatne razem. Od maja nie ma wśród nich publikującego przedruki z prasy zagranicznej „Forum” (wydaje go Polityka Spółdzielnia Pracy, wydawca „Polityki”), bo tytuł został w maju przekształcony w dwutygodnik.

Sprzedaż wszystkich 12 tygodników społeczno-politycznych w maju wynosiła 116,6 tys. egz., czyli więcej niż rok wcześniej sprzedawał cały sektor. A to dlatego, że na przełomie tego i ubiegłego roku rynek wzbogacił się o nowe tytuły: „Sieci” oraz „Do Rzeczy”.

Najwięcej sprzedawał w maju średnio publikujący przedruki z prasy polskiej „Tygodnik Angora”: 327,5 tys. egz. (spadek o 5,5 proc.). Kolejne były „Gość Niedzielny” 135,1 tys. egz. (spadek o 11,1 proc.), „Wprost” z wynikiem 133,3 tys. egz. (wzrost o 2,3 proc.), „Newsweek Polska”: 132,6 tys. egz. (spadek o 7,8 proc.), „Polityka” : 123,5 tys. egz. (wzrost o 1,7 proc.). Nowe tytuły – „Do Rzeczy” i „Sieci” – miały (odpowiednio) 95,1 tys. egz. oraz 92,4 tys. egz. sprzedaży.

Kolejne były w sprzedażowym zestawieniu „Gazeta Polska” z wynikiem 52,3 tys. egz. (spadek o 14,3 proc.), „Przekrój”: 23,1 tys. egz. (spadek o 6,2 proc.), „Tygodnik Powszechny”: 19,1 tys. egz. (spadek o 13,7 proc.), „Przegląd”: 18,5 tys. egz. (spadek o 6,1 proc.) oraz „Uważam Rze. Inaczej pisane”: 13,8 tys. egz. (spadek o 98,4 proc.).