Wyniki finansowe Agory Po I kwartale

Po I kwartale mediowo-rozrywkowa grupa była 9,6 mln zł zarówno operacyjnie, jak i netto na minusie. Dobrą wiadomością jest to, że według jej szacunków w I kwartale rynek reklamy wzrósł po raz pierwszy od trzeciego kwartału 2011 r.

Publikacja: 12.05.2014 10:06

Wyniki finansowe Agory Po I kwartale

Foto: Fotorzepa, Krzysztof Skłodowski

Po I kwartale mediowo-rozrywkowa grupa była 9,6 mln zł zarówno operacyjnie, jak i netto na minusie. Dobrą wiadomością jest to, że według jej szacunków w I kwartale rynek reklamy wzrósł po raz pierwszy od trzeciego kwartału 2011 r.

Przychody Agory wyniosły w I kwartale 254 mln zł i były o 3 proc. niższe niż przed rokiem, EBITDA (zysk przed opodatkowaniem i amortyzacją) wynosiła 14,2 mln zł, co oznacza spadek rok do roku o 43 proc.. – Na wartość przychodów miał wpływ spadek na rynku reklamy prasowej oraz sprzedaży prasy, a także spadek w segmencie reklamy zewnętrznej – mówił Bartosz Hojka, prezes Agory na porannej telekonferencji.

Wynik operacyjny Agory był ujemny i sięgał -9,6 mln zł (przy 0,3 mln zł straty przed rokiem), strata netto przypadająca na akcjonariuszy jednostki dominującej także wynosiła 9,6 mln zł (przy 1,5 mln zł straty rok wcześniej). - Koszty operacyjne netto grupy nieznacznie wzrosły (o 0,6 proc.) do 263,6 mln zł. Wpłynęły na to głównie wyższe koszty zużycia materiałów i energii oraz wartości sprzedanych towarów i materiałów w związku ze zwiększonym wolumenem usług poligraficznych świadczonych klientom zewnętrznym. Ponadto większość segmentów Grupy Agora prowadziła projekty rozwojowe, a część zwiększyła aktywność promocyjną swoich produktów bądź usług, co wpłynęło na wzrost kosztów operacyjnych – podała Agora. Skutkiem tego jest spadek EBITDA oraz ujemny wynik operacyjny i netto.

To wyniki gorsze od spodziewanych przez analityków. Konsensus PAP zakładał wprawdzie nieco niższe przychody - na poziomie 252 mln zł, ale wyższą EBITDA i płytsze straty: EBITDA według oczekiwań analityków miała  wynosić 15 mln zł, zysk wynik operacyjny: -9 mln zł, a strata netto: 8,7 mln zł.

Na koniec marca 2014 r. Agora dysponowała środkami pieniężnymi w wysokości 139,5 mln zł. - Dodatkowo 47 mln zł zostało złożone przez spółkę zależną grupy, AMS S.A., jako zabezpieczenie gwarancji bankowej udzielonej w związku z realizacją umowy koncesji na budowę wiat przystankowych w Warszawie – podano.

Znów nie będzie dywidendy?

Dobrą wiadomością dla mediowej branży  jest odwilż panująca na rynku reklamy. - Według szacunków Agory opartych na dostępnych źródłach danych, w pierwszym kwartale 2014 r. wartość wydatków reklamowych ogółem w Polsce wyniosła około 1,6 mld zł i wzrosła o prawie 0,5 proc. w stosunku do pierwszego kwartału 2013 r. Po raz pierwszy od trzeciego kwartału 2011 r. reklamodawcy zwiększyli wydatki na reklamę w Polsce – podaje grupa. Bartosz Hojka podtrzymał dotychczasowe prognozy spółki dla rynku reklamy 2014 (zakładają wzrost o maksymalnie 2 proc.).

W piątek wieczorem Agora podała, że jej zarząd podjął drugi rok z rzędu decyzję o nierekomendowaniu WZA wypłaty dywidendy. - Prawnicy, po rozważeniu poglądów i argumentów w kwestii możliwości wypłaty dywidendy za rok obrotowy, który spółka zamknęła stratą netto, wskazali na zarówno dużą niepewność stanu prawnego, jak i osobistą odpowiedzialność członków władz spółki za bezprawną wypłatę dywidendy w takiej sytuacji. Rekomendacja doradcy prawnego jest taka, aby dywidenda ze skumulowanych zysków z lat ubiegłych nie była wypłacona za rok, w którym spółka poniosła stratę – podano w komunikacie giełdowym. Wniosek zarządu został pozytywnie zarekomendowany przez radę nadzorczą. Spółka może w takiej sytuacji może rozważyć skup akcji własnych, jako alternatywną  firmę wynagrodzenia udziałowców. W Agorze nie ma jednak takich planów. Bartosz Hojka podkreślał, że grupa zaczęła realizować swoją kilkuletnią strategię, wymagającą nakładów finansowych. Agora nieustannie podtrzymuje też zdanie w sprawie możliwych przejęć. – Podtrzymujemy nasze zainteresowanie przejęciami, szczególnie w tych obszarach, gdzie w inny sposób nie da się w  inny sposób skokowo rozwinąć – mówił.

Po I kwartale mediowo-rozrywkowa grupa była 9,6 mln zł zarówno operacyjnie, jak i netto na minusie. Dobrą wiadomością jest to, że według jej szacunków w I kwartale rynek reklamy wzrósł po raz pierwszy od trzeciego kwartału 2011 r.

Przychody Agory wyniosły w I kwartale 254 mln zł i były o 3 proc. niższe niż przed rokiem, EBITDA (zysk przed opodatkowaniem i amortyzacją) wynosiła 14,2 mln zł, co oznacza spadek rok do roku o 43 proc.. – Na wartość przychodów miał wpływ spadek na rynku reklamy prasowej oraz sprzedaży prasy, a także spadek w segmencie reklamy zewnętrznej – mówił Bartosz Hojka, prezes Agory na porannej telekonferencji.

Pozostało 83% artykułu
Media
Donald Tusk ucisza burzę wokół TVN
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Media
Awaria Facebooka. Użytkownicy na całym świecie mieli kłopoty z dostępem
Media
Nieznany fakt uderzył w Cyfrowy Polsat. Akcje mocno traciły
Media
Saga rodziny Solorzów. Nieznany fakt uderzył w notowania Cyfrowego Polsatu
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Media
Gigantyczne przejęcie na Madison Avenue. Powstaje nowy lider rynku reklamy na świecie