Reklama

Wyższe wpływy z abonamentu radiowo-telewizyjnego

Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji prognozuje, że w przyszłym roku uda się zebrać z abonamentu radiowo-telewizyjnego 720 mln zł, czyli aż o 80 proc. więcej niż w ubiegłym.

Publikacja: 02.07.2014 16:34

Wyższe wpływy z abonamentu radiowo-telewizyjnego

Foto: Fotorzepa, Sławomir Mielnik SM Sławomir Mielnik

Tegoroczne przychody z publicznej daniny mają według KRRiT sięgnąć 650 mln zł, czyli 62 proc. więcej niż przed rokiem. Telewizja Polska dostanie z nich 354 mln zł (czyli 26 proc. swoich prognozowanych przychodów na ten rok), a Polskie Radio: 158 mln zł (62 proc. jego przychodów). Radiofonia regionalna będzie się finansowała z abonamentu w aż 71 proc .

Wzrosty wpływów to m.in. skutek podwyżek stawek abonamentu.Od początku tego roku opłaty wynoszą 5,90 zł miesięcznie za korzystanie z odbiornika radiowego (o 25 groszy więcej niż w ubiegłym roku) i 19,30 zł miesięcznie za równoległe korzystanie z radia i telewizji (to o 65 groszy więcej niż przed rokiem).

W przyszłym roku te stawki po raz kolejny wzrosną: o ok. 11 proc. Za korzystanie z radia trzeba będzie płacić co miesiąc 6,50 zł, a radia i telewizji: 21,50 zł.- Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji dokonując zmiany wysokości opłat abonamentowych, wzięła pod uwagę konieczność zapewnienia stabilnego poziomu finansowania mediów publicznych, w szczególności w sytuacji braku rozwiązań ustawowych usprawniających dotychczasowy system poboru opłat – podał urząd ogłaszając planowane podwyżki.

Poczta ściga skuteczniej

Efekty przynosi także to, że Poczta Polska skuteczniej ściga osoby zalegające z opłacaniem abonamentu. - W 2013 roku wpływy z zaległych opłat wniesionych z opóźnieniem stanowiły już przeważającą część (ponad 56 proc.) uzyskanych od Poczty Polskiej wszystkich wpływ ów abonamentowych za 2013 rok – podawała Krajowa Rada, nadmieniając także, że w 2013 roku terminowo opłacało publiczną daninę 940,6 tys. gospodarstw domowych, a zarejestrowany odbiornik miały, ale nic nie płaciły 2,93 mln domów. Zaległości w opłatach za ponad jeden miesiąc wynosiły na koniec grudnia 2013 roku prawie 2,3 mld zł.

W związku z taka sytuacją KRRiT wciąż opowiada się za wprowadzeniem w Polsce w miejsce rejestrowania odbiorników i płacenia abonamentu powszechnej opłaty audiowizualnej.

Reklama
Reklama

Żeby zwiększyć swoje szanse na wyższe wpływy z publicznej daniny TVP ruszyła teraz z kampanią zachęcającą do płacenia abonamentu za pół roku z góry, na co przysługuje zniżka. - Kampania jest kontynuacją pomysłu wykorzystującego fragmenty znanych polskich filmów, w których oryginalny obraz połączony jest z głosem lektorskim informującym o promocji.

Poprzednie odsłony spotów realizowane były w oparciu o fragmenty „Hydrozagadki" i „Wniebowziętych" Andrzeja Kondratiuka oraz serialu „Stawka większa niż życie" – podawała TVP. Jeśli opłaci się półroczną stawkę za abonament do 25 lipca, stawka będzie o 5 proc. niższa niż standardowa. Spoty można obejrzeć na stronach TVP.

Tegoroczne przychody z publicznej daniny mają według KRRiT sięgnąć 650 mln zł, czyli 62 proc. więcej niż przed rokiem. Telewizja Polska dostanie z nich 354 mln zł (czyli 26 proc. swoich prognozowanych przychodów na ten rok), a Polskie Radio: 158 mln zł (62 proc. jego przychodów). Radiofonia regionalna będzie się finansowała z abonamentu w aż 71 proc .

Wzrosty wpływów to m.in. skutek podwyżek stawek abonamentu.Od początku tego roku opłaty wynoszą 5,90 zł miesięcznie za korzystanie z odbiornika radiowego (o 25 groszy więcej niż w ubiegłym roku) i 19,30 zł miesięcznie za równoległe korzystanie z radia i telewizji (to o 65 groszy więcej niż przed rokiem).

Reklama
Media
„Rzeczpospolita” i „The New York Times” razem w nowej ofercie subskrypcyjnej
Media
Prawnik dzieci Zygmunta Solorza o sporze o sukcesję: do ugody wystarczy dobra wola
Media
Magda Jethon: Radio Nowy Świat powstało z marzenia, a dziś to stabilna firma
Media
Donald Trump: Mamy nabywcę dla TikToka. Na sprzedaż musi zgodzić się Pekin
Materiał Promocyjny
Sprzedaż motocykli mocno się rozpędza
Media
Szefowa wyszukiwarek Google’a: AI stworzy wiele możliwości, ale trzeba być ostrożnym
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama