Wyższe wpływy z abonamentu radiowo-telewizyjnego

Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji prognozuje, że w przyszłym roku uda się zebrać z abonamentu radiowo-telewizyjnego 720 mln zł, czyli aż o 80 proc. więcej niż w ubiegłym.

Publikacja: 02.07.2014 16:34

Wyższe wpływy z abonamentu radiowo-telewizyjnego

Foto: Fotorzepa, Sławomir Mielnik SM Sławomir Mielnik

Tegoroczne przychody z publicznej daniny mają według KRRiT sięgnąć 650 mln zł, czyli 62 proc. więcej niż przed rokiem. Telewizja Polska dostanie z nich 354 mln zł (czyli 26 proc. swoich prognozowanych przychodów na ten rok), a Polskie Radio: 158 mln zł (62 proc. jego przychodów). Radiofonia regionalna będzie się finansowała z abonamentu w aż 71 proc .

Wzrosty wpływów to m.in. skutek podwyżek stawek abonamentu.Od początku tego roku opłaty wynoszą 5,90 zł miesięcznie za korzystanie z odbiornika radiowego (o 25 groszy więcej niż w ubiegłym roku) i 19,30 zł miesięcznie za równoległe korzystanie z radia i telewizji (to o 65 groszy więcej niż przed rokiem).

W przyszłym roku te stawki po raz kolejny wzrosną: o ok. 11 proc. Za korzystanie z radia trzeba będzie płacić co miesiąc 6,50 zł, a radia i telewizji: 21,50 zł.- Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji dokonując zmiany wysokości opłat abonamentowych, wzięła pod uwagę konieczność zapewnienia stabilnego poziomu finansowania mediów publicznych, w szczególności w sytuacji braku rozwiązań ustawowych usprawniających dotychczasowy system poboru opłat – podał urząd ogłaszając planowane podwyżki.

Poczta ściga skuteczniej

Efekty przynosi także to, że Poczta Polska skuteczniej ściga osoby zalegające z opłacaniem abonamentu. - W 2013 roku wpływy z zaległych opłat wniesionych z opóźnieniem stanowiły już przeważającą część (ponad 56 proc.) uzyskanych od Poczty Polskiej wszystkich wpływ ów abonamentowych za 2013 rok – podawała Krajowa Rada, nadmieniając także, że w 2013 roku terminowo opłacało publiczną daninę 940,6 tys. gospodarstw domowych, a zarejestrowany odbiornik miały, ale nic nie płaciły 2,93 mln domów. Zaległości w opłatach za ponad jeden miesiąc wynosiły na koniec grudnia 2013 roku prawie 2,3 mld zł.

W związku z taka sytuacją KRRiT wciąż opowiada się za wprowadzeniem w Polsce w miejsce rejestrowania odbiorników i płacenia abonamentu powszechnej opłaty audiowizualnej.

Żeby zwiększyć swoje szanse na wyższe wpływy z publicznej daniny TVP ruszyła teraz z kampanią zachęcającą do płacenia abonamentu za pół roku z góry, na co przysługuje zniżka. - Kampania jest kontynuacją pomysłu wykorzystującego fragmenty znanych polskich filmów, w których oryginalny obraz połączony jest z głosem lektorskim informującym o promocji.

Poprzednie odsłony spotów realizowane były w oparciu o fragmenty „Hydrozagadki" i „Wniebowziętych" Andrzeja Kondratiuka oraz serialu „Stawka większa niż życie" – podawała TVP. Jeśli opłaci się półroczną stawkę za abonament do 25 lipca, stawka będzie o 5 proc. niższa niż standardowa. Spoty można obejrzeć na stronach TVP.

Tegoroczne przychody z publicznej daniny mają według KRRiT sięgnąć 650 mln zł, czyli 62 proc. więcej niż przed rokiem. Telewizja Polska dostanie z nich 354 mln zł (czyli 26 proc. swoich prognozowanych przychodów na ten rok), a Polskie Radio: 158 mln zł (62 proc. jego przychodów). Radiofonia regionalna będzie się finansowała z abonamentu w aż 71 proc .

Wzrosty wpływów to m.in. skutek podwyżek stawek abonamentu.Od początku tego roku opłaty wynoszą 5,90 zł miesięcznie za korzystanie z odbiornika radiowego (o 25 groszy więcej niż w ubiegłym roku) i 19,30 zł miesięcznie za równoległe korzystanie z radia i telewizji (to o 65 groszy więcej niż przed rokiem).

Media
Nieznany fakt uderzył w Cyfrowy Polsat. Akcje mocno traciły
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Media
Saga rodziny Solorzów. Nieznany fakt uderzył w notowania Cyfrowego Polsatu
Media
Gigantyczne przejęcie na Madison Avenue. Powstaje nowy lider rynku reklamy na świecie
Media
Solorz miał nosa kupując Interię. Najnowszy ranking polskich wydawców internetowych
Materiał Promocyjny
Do 300 zł na święta dla rodziców i dzieci od Banku Pekao
Media
Chińczycy przegrali w sądzie w USA w sprawie TikToka. Co dalej z aplikacją?