Reklama
Rozwiń

Kruszwil, Dubiel i inni zapłacą kary za brak współpracy z Urzędem

Prezes UOKiK wydał sześć decyzji nakładających kary dla influencerów za brak współpracy z Urzędem, który bada oznaczanie treści komercyjnych w mediach społecznościowych. Najwyższą karę ma zapłacić Marek Kruszel "Kruszwil" – 50 tys. zł. Wkrótce UOKiK wyda rekomendacje dotyczące oznaczania postów sponsorowanych.

Publikacja: 29.06.2022 12:15

Kruszwil, Dubiel i inni zapłacą kary za brak współpracy z Urzędem

Foto: Adobe Stock

dgk

Celem postępowań w sprawie oznaczania treści komercyjnych w mediach społecznościowych oraz podejrzenia scamu jest zmiana rynku reklamowego w mediach społecznościowych i wyeliminowanie negatywnych praktyk szkodzących konsumentom.

- W ramach postępowań wyjaśniających zbadaliśmy profile najpopularniejszych influencerów oraz ich kontrakty, sprawdzając warunki współpracy i ustalenia z reklamodawcami - markami i agencjami marketingowymi. Sprawdziliśmy m.in. z czego konkretnie wynikają zaniedbania w oznaczaniu postów sponsorowanych - kiedy winę ponosi twórca, a kiedy ukrycia charakteru reklamy wymaga sam zleceniodawca. Niezbędne było więc pozyskanie odpowiedzi twórców na konkretne pytania lub przesłanie nam odpowiednich dokumentów – mówi pezes UOKiK Tomasz Chróstny.

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.

Subskrybuj i bądź na bieżąco!

Spadki i darowizny
Jak długo można żądać zachowku? Prawo jasno wskazuje termin przedawnienia
Praca, Emerytury i renty
Bogdan Święczkowski interweniuje u prezesa ZUS. „Problem dotyczy tysięcy osób"
Zawody prawnicze
„Sądy przekazały sprawy radcom”. Dziekan ORA o skutkach protestu adwokatów
Konsumenci
Tysiąc frankowiczów wygrywa z mBankiem. Prawomocny wyrok w głośnej sprawie
W sądzie i w urzędzie
Od 1 lipca nowości w aplikacji mObywatel. Oto, jakie usługi wprowadzono