Reklama

Kruszwil, Dubiel i inni zapłacą kary za brak współpracy z Urzędem

Prezes UOKiK wydał sześć decyzji nakładających kary dla influencerów za brak współpracy z Urzędem, który bada oznaczanie treści komercyjnych w mediach społecznościowych. Najwyższą karę ma zapłacić Marek Kruszel "Kruszwil" – 50 tys. zł. Wkrótce UOKiK wyda rekomendacje dotyczące oznaczania postów sponsorowanych.

Publikacja: 29.06.2022 12:15

Kruszwil, Dubiel i inni zapłacą kary za brak współpracy z Urzędem

Foto: Adobe Stock

dgk

Celem postępowań w sprawie oznaczania treści komercyjnych w mediach społecznościowych oraz podejrzenia scamu jest zmiana rynku reklamowego w mediach społecznościowych i wyeliminowanie negatywnych praktyk szkodzących konsumentom.

- W ramach postępowań wyjaśniających zbadaliśmy profile najpopularniejszych influencerów oraz ich kontrakty, sprawdzając warunki współpracy i ustalenia z reklamodawcami - markami i agencjami marketingowymi. Sprawdziliśmy m.in. z czego konkretnie wynikają zaniedbania w oznaczaniu postów sponsorowanych - kiedy winę ponosi twórca, a kiedy ukrycia charakteru reklamy wymaga sam zleceniodawca. Niezbędne było więc pozyskanie odpowiedzi twórców na konkretne pytania lub przesłanie nam odpowiednich dokumentów – mówi pezes UOKiK Tomasz Chróstny.

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Czytaj, to co ważne.

Reklama
Praca, Emerytury i renty
Szef opublikował zdjęcie „chorej” pracownicy na weselu. Ekspert: „Nie zastanowił się”
Prawo rodzinne
Sąd Najwyższy wydał ważny wyrok dla konkubentów. Muszą się rozliczyć jak po rozwodzie
Podatki
Inspektor pracy zamieni samozatrudnienie na etat - co wtedy z PIT, VAT i ZUS?
Sądy i trybunały
Piotr Prusinowski: W Sądzie Najwyższym pozostaje tylko zgasić światło
Sądy i trybunały
Minister Waldemar Żurek nie posłuchał kolegiów. Są kolejne dymisje w sądach
Reklama
Reklama