Gdyńska spółka Vectra naruszyła zbiorowe interesy konsumentów, stosując w swoim regulaminie świadczenia usług telekomunikacyjnych niedozwolone klauzule. Ma za to zapłacić ponad milion złotych kary – stwierdziła w decyzji prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów.
Wątpliwości UOKiK nie budziło oczywiście samo zablokowanie dostępu do Internetu, telewizji kablowej czy telefonu abonentom nieregulującym zaległych należności razem z odsetkami.
– [b]Niezgodne z prawem jest jedynie karanie klientów dodatkową i arbitralnie ustaloną przez spółkę opłatą w wysokości 39 zł za każdy ponownie aktywowany produkt[/b] – uznała prezes UOKiK.
[b]Urząd podważył także legalność czasowego ograniczenia odpowiedzialności operatora za wystąpienie przerw w świadczeniu jego usług.[/b]
W myśl regulaminu Vectry konsument był uprawniony do odszkodowania i obniżenia opłaty abonamentowej tylko wówczas, gdy usługa telekomunikacyjna była niedostępna przez dłużej niż 24 godziny. Zgodnie z [link=http://www.rp.pl/aktyprawne/akty/akt.spr;jsessionid=8DB3ADCB41B44A847C8417FF37022A25?id=174502]prawem telekomunikacyjnym[/link] abonentowi przysługuje zaś uprawnienie do odszkodowania oraz proporcjonalnego zwrotu części opłat abonamentowych.