Reklama

O czym musi informować biuro podróży

Biuro podróży powinno poinformować klienta już na etapie przedstawiania ofert o koniecznych wizach czy szczepieniach

Publikacja: 26.06.2014 03:00

O czym musi informować biuro podróży

Foto: www.sxc.hu

W myśl art. 12 ust. 1 pkt 10 ustawy z 29 sierpnia 1997 r. o usługach turystycznych (DzU z 2004 r. nr 223, poz. 2268 ze zm.) organizator turystyki lub pośrednik turystyczny, który proponuje klientom imprezy turystyczne lub usługi turystyczne, udostępniając im odpowiednie informacje pisemne, a w szczególności broszury, foldery, katalogi, jest obowiązany wskazać w tych materiałach ?w sposób dokładny i zrozumiały ogólne informacje o obowiązujących przepisach paszportowych, wizowych i sanitarnych oraz o wymaganiach zdrowotnych dotyczących udziału w imprezie turystycznej.

Z przepisu tego wynika, że biuro podróży powinno poinformować klienta już na etapie przedstawiania ofert o koniecznych wizach czy szczepieniach.

Informacje te mogą mieć wpływ na to, czy klient zdecyduje się na wyjazd czy też nie. Wiążą się także z dodatkowymi jego kosztami. ?Do tego klient jest słabszą stroną umowy i nie jest profesjonalistą. ?W zakresie spraw związanych z wyjazdem turystycznym zdaje się ?na touroperatora, który powinien być doskonale zorientowany ?w przepisach wizowych i paszportowych.

Biuro podróży powinno poinformować klienta na etapie przedstawiania ofert o koniecznych wizach czy szczepieniach

W związku z tym w przypadku niewpuszczenia klienta biura podróży do kraju, do którego odbywał się wyjazd, odpowiedzialność ponosi organizator, jeśli nie poinformował klienta o tym, że musi on mieć wizę.

Reklama
Reklama

Zgodnie z art. 11a ustawy o usługach turystycznych organizator turystyki odpowiada za niewykonanie lub nienależyte wykonanie umowy o świadczenie usług turystycznych, chyba że niewykonanie lub nienależyte wykonanie jest spowodowane wyłącznie:

W myśl art. 471 kodeksu cywilnego dłużnik jest obowiązany ?do naprawienia szkody wynikłej z niewykonania lub nienależytego wykonania zobowiązania, chyba że niewykonanie lub nienależyte wykonanie jest następstwem okoliczności, za które dłużnik nie ponosi odpowiedzialności. Zatem w opisanym przypadku klientowi przysługuje więc prawo do odszkodowania.

Zawody prawnicze
Notariusze zwalniają pracowników i zamykają kancelarie
Spadki i darowizny
Czy darowizna sprzed lat liczy się do spadku? Jak wpływa na zachowek?
Internet i prawo autorskie
Masłowska zarzuca Englert wykorzystanie „kanapek z hajsem”. Prawnicy nie mają wątpliwości
Prawo karne
Małgorzata Manowska reaguje na decyzję prokuratury ws. Gizeli Jagielskiej
Nieruchomości
Co ze słupami na prywatnych działkach po wyroku TK? Prawnik wyjaśnia
Materiał Promocyjny
Lojalność, która naprawdę się opłaca. Skorzystaj z Circle K extra
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama