O czym musi informować biuro podróży

Biuro podróży powinno poinformować klienta już na etapie przedstawiania ofert o koniecznych wizach czy szczepieniach

Publikacja: 26.06.2014 03:00

O czym musi informować biuro podróży

Foto: www.sxc.hu

W myśl art. 12 ust. 1 pkt 10 ustawy z 29 sierpnia 1997 r. o usługach turystycznych (DzU z 2004 r. nr 223, poz. 2268 ze zm.) organizator turystyki lub pośrednik turystyczny, który proponuje klientom imprezy turystyczne lub usługi turystyczne, udostępniając im odpowiednie informacje pisemne, a w szczególności broszury, foldery, katalogi, jest obowiązany wskazać w tych materiałach ?w sposób dokładny i zrozumiały ogólne informacje o obowiązujących przepisach paszportowych, wizowych i sanitarnych oraz o wymaganiach zdrowotnych dotyczących udziału w imprezie turystycznej.

Z przepisu tego wynika, że biuro podróży powinno poinformować klienta już na etapie przedstawiania ofert o koniecznych wizach czy szczepieniach.

Informacje te mogą mieć wpływ na to, czy klient zdecyduje się na wyjazd czy też nie. Wiążą się także z dodatkowymi jego kosztami. ?Do tego klient jest słabszą stroną umowy i nie jest profesjonalistą. ?W zakresie spraw związanych z wyjazdem turystycznym zdaje się ?na touroperatora, który powinien być doskonale zorientowany ?w przepisach wizowych i paszportowych.

Biuro podróży powinno poinformować klienta na etapie przedstawiania ofert o koniecznych wizach czy szczepieniach

W związku z tym w przypadku niewpuszczenia klienta biura podróży do kraju, do którego odbywał się wyjazd, odpowiedzialność ponosi organizator, jeśli nie poinformował klienta o tym, że musi on mieć wizę.

Zgodnie z art. 11a ustawy o usługach turystycznych organizator turystyki odpowiada za niewykonanie lub nienależyte wykonanie umowy o świadczenie usług turystycznych, chyba że niewykonanie lub nienależyte wykonanie jest spowodowane wyłącznie:

W myśl art. 471 kodeksu cywilnego dłużnik jest obowiązany ?do naprawienia szkody wynikłej z niewykonania lub nienależytego wykonania zobowiązania, chyba że niewykonanie lub nienależyte wykonanie jest następstwem okoliczności, za które dłużnik nie ponosi odpowiedzialności. Zatem w opisanym przypadku klientowi przysługuje więc prawo do odszkodowania.

W myśl art. 12 ust. 1 pkt 10 ustawy z 29 sierpnia 1997 r. o usługach turystycznych (DzU z 2004 r. nr 223, poz. 2268 ze zm.) organizator turystyki lub pośrednik turystyczny, który proponuje klientom imprezy turystyczne lub usługi turystyczne, udostępniając im odpowiednie informacje pisemne, a w szczególności broszury, foldery, katalogi, jest obowiązany wskazać w tych materiałach ?w sposób dokładny i zrozumiały ogólne informacje o obowiązujących przepisach paszportowych, wizowych i sanitarnych oraz o wymaganiach zdrowotnych dotyczących udziału w imprezie turystycznej.

Konsumenci
Pozew grupowy oszukanych na pompy ciepła. Sąd wydał zabezpieczenie
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Sądy i trybunały
Dr Tomasz Zalasiński: W Trybunale Konstytucyjnym gorzej już nie będzie
Konsumenci
TSUE wydał ważny wyrok dla frankowiczów. To pokłosie sprawy Getin Banku
Nieruchomości
Właściciele starych budynków mogą mieć problem. Wygasają ważne przepisy
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Prawo rodzinne
Przy rozwodzie z żoną trzeba się też rozstać z częścią krów