Reklama
Rozwiń
Reklama

Zwrot i reklamacja towarów kupionych w internecie

Publikacja: 14.06.2013 03:00

Red

Czy mogę zwrócić artykuły spożywcze

Często robię zakupy artykułów spożywczych w sklepach internetowych. Czy mogę je zwrócić w ciągu 10 dni?

Nie

Większość artykułów spożywczych zakupionych za pośrednictwem sklepów internetowych nie można zwrócić powołując się na prawo do odstąpienia od umowy w ciągu 10 dni od dostawy towaru. Ustawa z 2 marca 2000 r. o ochronie niektórych praw konsumentów oraz o odpowiedzialności za szkodę wyrządzoną przez produkt niebezpieczny (tekst jedn. DzU z 2012 r., poz. 1225) przewiduje, że nie można zrezygnować bez podania przyczyny z produktów, które z uwagi na ich charakter nie mogą zostać zwrócone lub których przedmiot ulega szybkiemu zepsuciu. Do świadczeń, których przedmiot ulega szybkiemu zepsuciu, należy zaliczyć głównie artykuły żywnościowe takie jak pieczywo, nabiał, owoce, warzywa, czy mięso. Zwolennicy coraz popularniejszych zakupów w internetowych sklepach spożywczych nie mogą zwracać towarów, chyba, że skorzystają z prawa do reklamacji. Prawo zwrotu może przysługiwać jedynie w przypadku niektórych artykułów z długą datą ważności (np. kawa, napoje). Należy jednak pamiętać, że przechowywanie takich towarów może wymagać odpowiedniej temperatury czy wilgotności. Sprzedawca, który nie ma gwarancji, że produkt nie był przechowywany w odpowiednich warunkach może odmówić przyjęcia towaru.

Czy mogę zareklamować kupiony towar

Kupiłem w sklepie internetowym telewizor, który miał mieć możliwość odbierania cyfrowej telewizji naziemnej. Okazało się, że nie ma takiej opcji. W dodatku przekroczyłem 10-dniowy termin na zwrot towaru. Czy mogę jeszcze domagać się czegoś od sprzedawcy?

Tak

Reklama
Reklama

W takim przypadku kupujący może skorzystać z prawa do reklamacji zakupionego telewizora, gdyż przesłany towar jest niezgodny z zawartą umową kupna-sprzedaży. W reklamacji można żądać naprawienia rzeczy, wymiany jej na nową, obniżenia ceny lub zwrotu pieniędzy. Sprzedawca odpowiada za niezgodność towaru konsumpcyjnego z umową jedynie w przypadku jej stwierdzenia przed upływem dwóch lat od wydania tego towaru kupującemu.

Jeżeli przedmiotem sprzedaży jest rzecz używana, strony mogą ten termin skrócić, jednak nie poniżej jednego roku. Niezależnie od tego, konsument ma obowiązek złożenia reklamacji w ciągu dwóch miesięcy od dnia wykrycia wady. Mimo upływu ustawowych terminów, w jakich należało zgłosić reklamację, klient może dochodzić swoich praw związanych z nabyciem wadliwego towaru, jeżeli sprzedawca wiedział o wadzie w chwili zawarcia umowy i nie zwrócił na to uwagi kupującego. Jeżeli zatem sprzedawca sprzedał telewizor wiedząc, że nie ma możliwości odbierania cyfrowej telewizji naziemnej, a zapewnił o tym w swojej ofercie, to konsument może ją zareklamować nawet po upływie dwóch lat.

Czy mogę zwrócić artykuły spożywcze

Często robię zakupy artykułów spożywczych w sklepach internetowych. Czy mogę je zwrócić w ciągu 10 dni?

Pozostało jeszcze 94% artykułu
Reklama
Sądy i trybunały
Waldemar Żurek ujawnia projekt reformy KRS. Liczy na poparcie prezydenta
Materiał Promocyjny
Aneta Grzegorzewska, Gedeon Richter: Leki generyczne też mogą być innowacyjne
Nieruchomości
Można już składać wnioski o bon ciepłowniczy. Ile wynosi i komu przysługuje?
Służby mundurowe
W 2026 roku wojsko wezwie nawet 235 tys. osób. Kto jest na liście?
Nieruchomości
Przełom w sprawie działki pod CPK. Co skłoniło Piotra Wielgomasa do jej zwrotu
Materiał Promocyjny
Osiedle Zdrój – zielona inwestycja w sercu Milanówka i… Polski
Nieruchomości
Rząd kończy z patologiami w spółdzielniach mieszkaniowych. Oto, co chce zmienić
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama