Czy mogę zwrócić artykuły spożywcze
Często robię zakupy artykułów spożywczych w sklepach internetowych. Czy mogę je zwrócić w ciągu 10 dni?
Nie
Większość artykułów spożywczych zakupionych za pośrednictwem sklepów internetowych nie można zwrócić powołując się na prawo do odstąpienia od umowy w ciągu 10 dni od dostawy towaru. Ustawa z 2 marca 2000 r. o ochronie niektórych praw konsumentów oraz o odpowiedzialności za szkodę wyrządzoną przez produkt niebezpieczny (tekst jedn. DzU z 2012 r., poz. 1225) przewiduje, że nie można zrezygnować bez podania przyczyny z produktów, które z uwagi na ich charakter nie mogą zostać zwrócone lub których przedmiot ulega szybkiemu zepsuciu. Do świadczeń, których przedmiot ulega szybkiemu zepsuciu, należy zaliczyć głównie artykuły żywnościowe takie jak pieczywo, nabiał, owoce, warzywa, czy mięso. Zwolennicy coraz popularniejszych zakupów w internetowych sklepach spożywczych nie mogą zwracać towarów, chyba, że skorzystają z prawa do reklamacji. Prawo zwrotu może przysługiwać jedynie w przypadku niektórych artykułów z długą datą ważności (np. kawa, napoje). Należy jednak pamiętać, że przechowywanie takich towarów może wymagać odpowiedniej temperatury czy wilgotności. Sprzedawca, który nie ma gwarancji, że produkt nie był przechowywany w odpowiednich warunkach może odmówić przyjęcia towaru.
Czy mogę zareklamować kupiony towar
Kupiłem w sklepie internetowym telewizor, który miał mieć możliwość odbierania cyfrowej telewizji naziemnej. Okazało się, że nie ma takiej opcji. W dodatku przekroczyłem 10-dniowy termin na zwrot towaru. Czy mogę jeszcze domagać się czegoś od sprzedawcy?
Tak