Zwrot i reklamacja towarów kupionych w internecie

Publikacja: 14.06.2013 03:00

Red

Czy mogę zwrócić artykuły spożywcze

Często robię zakupy artykułów spożywczych w sklepach internetowych. Czy mogę je zwrócić w ciągu 10 dni?

Nie

Większość artykułów spożywczych zakupionych za pośrednictwem sklepów internetowych nie można zwrócić powołując się na prawo do odstąpienia od umowy w ciągu 10 dni od dostawy towaru. Ustawa z 2 marca 2000 r. o ochronie niektórych praw konsumentów oraz o odpowiedzialności za szkodę wyrządzoną przez produkt niebezpieczny (tekst jedn. DzU z 2012 r., poz. 1225) przewiduje, że nie można zrezygnować bez podania przyczyny z produktów, które z uwagi na ich charakter nie mogą zostać zwrócone lub których przedmiot ulega szybkiemu zepsuciu. Do świadczeń, których przedmiot ulega szybkiemu zepsuciu, należy zaliczyć głównie artykuły żywnościowe takie jak pieczywo, nabiał, owoce, warzywa, czy mięso. Zwolennicy coraz popularniejszych zakupów w internetowych sklepach spożywczych nie mogą zwracać towarów, chyba, że skorzystają z prawa do reklamacji. Prawo zwrotu może przysługiwać jedynie w przypadku niektórych artykułów z długą datą ważności (np. kawa, napoje). Należy jednak pamiętać, że przechowywanie takich towarów może wymagać odpowiedniej temperatury czy wilgotności. Sprzedawca, który nie ma gwarancji, że produkt nie był przechowywany w odpowiednich warunkach może odmówić przyjęcia towaru.

Czy mogę zareklamować kupiony towar

Kupiłem w sklepie internetowym telewizor, który miał mieć możliwość odbierania cyfrowej telewizji naziemnej. Okazało się, że nie ma takiej opcji. W dodatku przekroczyłem 10-dniowy termin na zwrot towaru. Czy mogę jeszcze domagać się czegoś od sprzedawcy?

Tak

W takim przypadku kupujący może skorzystać z prawa do reklamacji zakupionego telewizora, gdyż przesłany towar jest niezgodny z zawartą umową kupna-sprzedaży. W reklamacji można żądać naprawienia rzeczy, wymiany jej na nową, obniżenia ceny lub zwrotu pieniędzy. Sprzedawca odpowiada za niezgodność towaru konsumpcyjnego z umową jedynie w przypadku jej stwierdzenia przed upływem dwóch lat od wydania tego towaru kupującemu.

Jeżeli przedmiotem sprzedaży jest rzecz używana, strony mogą ten termin skrócić, jednak nie poniżej jednego roku. Niezależnie od tego, konsument ma obowiązek złożenia reklamacji w ciągu dwóch miesięcy od dnia wykrycia wady. Mimo upływu ustawowych terminów, w jakich należało zgłosić reklamację, klient może dochodzić swoich praw związanych z nabyciem wadliwego towaru, jeżeli sprzedawca wiedział o wadzie w chwili zawarcia umowy i nie zwrócił na to uwagi kupującego. Jeżeli zatem sprzedawca sprzedał telewizor wiedząc, że nie ma możliwości odbierania cyfrowej telewizji naziemnej, a zapewnił o tym w swojej ofercie, to konsument może ją zareklamować nawet po upływie dwóch lat.

Czy mogę zwrócić artykuły spożywcze

Często robię zakupy artykułów spożywczych w sklepach internetowych. Czy mogę je zwrócić w ciągu 10 dni?

Pozostało 94% artykułu
Konsumenci
Pozew grupowy oszukanych na pompy ciepła. Sąd wydał zabezpieczenie
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Sądy i trybunały
Dr Tomasz Zalasiński: W Trybunale Konstytucyjnym gorzej już nie będzie
Konsumenci
TSUE wydał ważny wyrok dla frankowiczów. To pokłosie sprawy Getin Banku
Nieruchomości
Właściciele starych budynków mogą mieć problem. Wygasają ważne przepisy
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Prawo rodzinne
Przy rozwodzie z żoną trzeba się też rozstać z częścią krów