„Kupuję, nie marnuję”. Lidl zachęca, by nie marnować żywności 70 proc. przecenami

Sieć Lidl testuje w niektórych sklepach sposób na to, by marnować jak najmniej żywności z korzyścią zarówno dla klientów, jak i dla siebie.

Aktualizacja: 26.02.2019 12:32 Publikacja: 26.02.2019 12:22

„Kupuję, nie marnuję”. Lidl zachęca, by nie marnować żywności 70 proc. przecenami

Foto: Bloomberg

Polacy marnują dużo żywności – według firmy doradczej Deloitte, która opracowała dane pochodzące z Eurostatu i innych źródeł, przeciętny Polak w 2018 roku wyrzucał 235 kilogramów żywności. W badaniu przeprowadzonym dla Federacji Polskich Banków Żywności do wyrzucania produktów spożywczych przyznawało się w 2018 roku już 42 procent Polaków (w 2017 roku 34 proc.). Nie musi to oznaczać, że rośnie liczba marnujących żywność, analitycy są raczej zdania, że rośnie świadomość problemu.

Pozostało jeszcze 81% artykułu

Dostęp na ROK tylko za 79zł z Płatnościami powtarzalnymi BLIK

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.
Subskrybuj i bądź na bieżąco!
Handel
Z botem na zakupy. To koniec sklepów, jakie znamy?
Handel
Na zakupy z botem i przez TikToka
Handel
Kiedy wypada niedziela handlowa w czerwcu? Jest jeden termin
Handel
Polacy znów wypalają więcej nielegalnych papierosów. Odwrócenie trendu
Materiał Promocyjny
Bank Pekao nagrodzony w konkursie The Drum Awards for Marketing EMEA za działania w Fortnite
Handel
Pepco odcina chore i słabsze gałęzie