Reklama

„Kupuję, nie marnuję”. Lidl zachęca, by nie marnować żywności 70 proc. przecenami

Sieć Lidl testuje w niektórych sklepach sposób na to, by marnować jak najmniej żywności z korzyścią zarówno dla klientów, jak i dla siebie.

Aktualizacja: 26.02.2019 12:32 Publikacja: 26.02.2019 12:22

„Kupuję, nie marnuję”. Lidl zachęca, by nie marnować żywności 70 proc. przecenami

Foto: Bloomberg

Polacy marnują dużo żywności – według firmy doradczej Deloitte, która opracowała dane pochodzące z Eurostatu i innych źródeł, przeciętny Polak w 2018 roku wyrzucał 235 kilogramów żywności. W badaniu przeprowadzonym dla Federacji Polskich Banków Żywności do wyrzucania produktów spożywczych przyznawało się w 2018 roku już 42 procent Polaków (w 2017 roku 34 proc.). Nie musi to oznaczać, że rośnie liczba marnujących żywność, analitycy są raczej zdania, że rośnie świadomość problemu.

Pozostało jeszcze 81% artykułu

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Czytaj, to co ważne.

Reklama
Handel
Allegro zaskakuje wynikami. Poprzeczka idzie w górę
Handel
Rosja i Indie utworzą strefę wolnego handlu. To pomysł Kremla
Handel
Cła Trumpa uderzają w luksus. Swatch podnosi ceny zegarków nawet o 15 procent
Handel
Czy Trump dogadał się z Chinami w sprawie ceł i TikToka? Intrygujący wpis na Truth Social
Reklama
Reklama