Reklama

„Kupuję, nie marnuję”. Lidl zachęca, by nie marnować żywności 70 proc. przecenami

Sieć Lidl testuje w niektórych sklepach sposób na to, by marnować jak najmniej żywności z korzyścią zarówno dla klientów, jak i dla siebie.

Aktualizacja: 26.02.2019 12:32 Publikacja: 26.02.2019 12:22

„Kupuję, nie marnuję”. Lidl zachęca, by nie marnować żywności 70 proc. przecenami

Foto: Bloomberg

Polacy marnują dużo żywności – według firmy doradczej Deloitte, która opracowała dane pochodzące z Eurostatu i innych źródeł, przeciętny Polak w 2018 roku wyrzucał 235 kilogramów żywności. W badaniu przeprowadzonym dla Federacji Polskich Banków Żywności do wyrzucania produktów spożywczych przyznawało się w 2018 roku już 42 procent Polaków (w 2017 roku 34 proc.). Nie musi to oznaczać, że rośnie liczba marnujących żywność, analitycy są raczej zdania, że rośnie świadomość problemu.

Pozostało jeszcze 81% artykułu

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Czytaj, to co ważne.

Reklama
Handel
Donald Trump wzywa UE do nałożenia 100-proc. ceł na Chiny i Indie
Handel
Założyciel CCC: Już się nie potknę, jestem za blisko biznesu
Handel
Donald Trump ubiega się o utrzymanie ceł przez Sąd Najwyższy. Prosi o „szybką decyzję”
Handel
Komisja Europejska przyjęła umowę handlową z Mercosurem. Co przyniesie Unii?
Handel
Handlowy weekend nie tylko pod znakiem zeszytów. Polacy ruszają do sklepów
Reklama
Reklama