„Kupuję, nie marnuję”. Lidl zachęca, by nie marnować żywności 70 proc. przecenami

Sieć Lidl testuje w niektórych sklepach sposób na to, by marnować jak najmniej żywności z korzyścią zarówno dla klientów, jak i dla siebie.

Aktualizacja: 26.02.2019 12:32 Publikacja: 26.02.2019 12:22

„Kupuję, nie marnuję”. Lidl zachęca, by nie marnować żywności 70 proc. przecenami

Foto: Bloomberg

Polacy marnują dużo żywności – według firmy doradczej Deloitte, która opracowała dane pochodzące z Eurostatu i innych źródeł, przeciętny Polak w 2018 roku wyrzucał 235 kilogramów żywności. W badaniu przeprowadzonym dla Federacji Polskich Banków Żywności do wyrzucania produktów spożywczych przyznawało się w 2018 roku już 42 procent Polaków (w 2017 roku 34 proc.). Nie musi to oznaczać, że rośnie liczba marnujących żywność, analitycy są raczej zdania, że rośnie świadomość problemu.

Pozostało jeszcze 81% artykułu

Czytaj więcej, wiedz więcej!
Rok dostępu za 99 zł.

Tylko teraz! RP.PL i NEXTO.PL razem w pakiecie!
Co zyskasz kupując subskrypcję?
- możliwość zakupu tysięcy ebooków i audiobooków w super cenach (-40% i więcej!)
- dostęp do treści RP.PL oraz magazynu PLUS MINUS.
Handel
Majówka 2025: Czy 1 i 3 maja sklepy będą otwarte? Gdzie zrobimy zakupy?
Handel
Online kupujemy szybciej i coraz więcej, sklepy przegrywają
Handel
Mniej przewozów kontenerów, mniej środków w funduszach
Handel
Czy 27 kwietnia to niedziela handlowa? Które sklepy będą otwarte?
Materiał Promocyjny
Tech trendy to zmiana rynku pracy
Handel
Co dręczy polskiego konsumenta? Jeden czynnik jest najsilniejszy od dwóch lat
Materiał Partnera
Polska ma ogromny potencjał jeśli chodzi o samochody elektryczne