W niedawno zakończonej promocji sieć Lidl sprzedawała kilka różnych wzorów koszul męskich i damskich. Wśród damskich znalazła się biała koszula w pionowe niebieskie paski. Niektórym klientom skojarzyło się to jednoznacznie z pasiakami, jakie nosili więźniowie obozów zagłady, np. w Auschwitz-Birkenau.
Fanpage „Zaufaj mi, jestem Architektem” komentował koszule z Lidla jako „tydzień retro” i sugerował, że powinno się brać uwarunkowania kulturowe przed wprowadzaniem produktów do oferty.
Czytaj także: Muzułmanie żądają od Nike wycofania butów. Bo logo wygląda jak słowo Allah
- Koszule damskie marki Esmara dostępne w naszej ofercie od 11.02 mają aż 11 różnych wzorów i wykonane są w wysokiej jakości bawełny lub ekologicznej wiskozy. W kolekcji znajdziemy koszule np.: w kwiaty, paski, z motywem zwierzęcym czy falbankami. Wszystkie dają naszym klientom możliwość szerokiego wyboru. Co warto podkreślić motyw biało-niebieskich pasków do mody kobiecej wprowadziła Coco Chanel na początku XX w. Koszula w paski jest klasykiem mody biznesowej oferowanym przez wiele sklepów odzieżowych na rynku. Błękitno-białe paski to stały motyw, który powraca w bardzo wielu kolekcjach i promowany był i jest przez większości domów mody – motyw ten jest popularny wśród klientek – twierdzi w odpowiedzi na pytanie „Rzeczpospolitej” Aleksandra Robaszkiewicz Communications Manager Lidl Polska.
Oburzenie całkiem sporej, ale bardziej głośnej niż licznej grupy klientów dowodzi, że tak naprawdę niektórym wystarczy drobiazg, by się oburzyć. W tym wypadku były to paski na koszuli. Której nikt nikomu nie każe kupować. Można też całkiem śmiało domniemywać, że gdyby taki wzór koszuli sprzedawała sieć, której właściciel pochodziłby z innego kraju niż Niemcy, prawdopodobnie nikt by uwagi na to nie zwrócił – nikomu, na przykład, nie przeszkadzają szpitalne piżamy, które o wiele bardziej przypominają obozowe pasiaki niż koszule z dyskontu.