Reklama
Rozwiń
Reklama

Ceny spadają w Chinach. Pierwszy raz od niemal 2 lat

Ceny producenckie w Chinach spadły w październiku o 1,3 proc. rok do roku. Był to ich pierwszy spadek od grudnia 2020 r.

Publikacja: 09.11.2022 14:47

Ceny spadają w Chinach. Pierwszy raz od niemal 2 lat

Foto: Bloomberg

To, że inflacja producencka w Chinach była w zeszłym miesiącu niższa niż przed rokiem, to w dużym stopniu skutek wyhamowania wzrostów cen metali przemysłowych i wielu innych surowców. Podobny efekt może być zauważalny w nadchodzących miesiącach także w innych krajach. Analitycy Allianz Trade wskazują, że spadek cen producenckich w Chinach zwykle wyprzedza o miesiąc lub dwa podobne zmiany w USA.

Tymczasem inflacja konsumencka w Państwie Środka była niższa od prognoz. Wyniosła 2,4 proc. r./r., podczas gdy spodziewano się, że sięgnie 2,4 proc. Była ona nadal w dużym stopniu napędzana przez wzrosty cen żywności. (Na przykład wieprzowina zdrożała rok do roku o 51,8 proc.) Inflacja bazowa, czyli nie uwzględniająca zmian cen paliw, energii oraz żywności, wyniosła jednak zaledwie 0,6 proc. rok do roku i nie zmieniła się w porównaniu z poprzednim miesiącem.

RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Kup roczną subskrypcję w promocji Black Month - duet idealny i korzystaj podwójnie!

Zyskasz dodatkowo pełny dostęp do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie otrzymasz dostęp do NYT: News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Reklama
Gospodarka
Migranci w krajach OECD – pierwszy spadek po trzech latach wzrostów
Materiał Promocyjny
Aneta Grzegorzewska, Gedeon Richter: Leki generyczne też mogą być innowacyjne
Gospodarka
Co Donald Trump uzyskał podczas spotkania z Xi oraz podróży do Azji?
Gospodarka
Monopol państwa ma swoje uzasadnienie
Gospodarka
To polskie firmy mają realizować inwestycje w Polsce. Rząd opracowuje zasady
Materiał Promocyjny
Raport o polskim rynku dostaw poza domem
Gospodarka
Tak Światowa Organizacja Zdrowia pomaga Rosji. „Ryzyko legitymizacji reżimu”
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Reklama
Reklama