Firma zamierza zaoferować inwestorom 320.1 mln akcji. Wartość Alibaby szacowana jest na blisko 162.7 mld USD.To więcej od 95 proc. firm, których akcje wchodzą w skład indeksu S&P 500. Firma zamierza zebrać z giełdy 21.1 mld dol, co oznacza, że będzie to największy debiut w historii amerykańskich giełd. Jak dotąd palma pierwszeństwa należy do koncernu Visa, który zebrał z rynku w 2008 r. 19,65 mld USD. Na drugim miejscu jest Twitter z ofertą wartą 16 mld USD z 2012 r. Największym jak dotąd IPO chińskiej spółki w Nowym Jorku była zaś warta 3,4 mld USD oferta China Life Insurance z 2003 r.
Jeżeli chińskiemu gigantowi uda się sprzedać akcje po cenie z górnej granicy widełek będzie trzecią największą firmą internetową, po Google i Facebooku, której akcje są notowane na giełdach amerykańskich.
Przychody firmy za II kwartał tego roku, wzrosły w ujęciu rocznym o 46 proc. do 2.54 mld dol., więcej niż wzrost o 38.7 proc. w poprzednim kwartale.
Alibaba Group obsługuje ponad 80 proc. handlu internetowego w Chinach. 6 maja tego roku firma złożyła w amerykańskiej Komisji Papierów Wartościowych i Giełd wniosek o pozwolenie na przeprowadzenie oferty publicznej. Debiut planowany jest na 19 września tego roku.
Założona w 1999 r. przez nauczyciela języka angielskiego Jacka Ma firma kontroluje portal handlowy Alibaba.com i wyszukiwarkę eTao, wyspecjalizowaną w zakupach internetowych, a także portal Taobao.com skoncentrowany na handlu pomiędzy indywidualnymi klientami i Tmall.com - portal, dzięki któremu firmy sprzedają towary bezpośrednio użytkownikom sieci.