Reklama

Niesmacznie i kropka, czyli fiasko rosyjskiej podróbki McDonald’sa

Sieć „Wkusno i Toczka” (Smacznie i Kropka) zastąpiła w Rosji amerykański fast food, który opuścił ten rynek po rosyjskiej agresji na Ukrainę. Wszystko miało być jak w McDonald’sie, ale swojskie, więc lepsze. Sieć jednak pogrążyła się w stratach.

Publikacja: 30.03.2023 12:37

Smacznie i Kropka, zastąpiła sieć McDonald's w Rosji

Smacznie i Kropka, zastąpiła sieć McDonald's w Rosji

Foto: Metro Москва/ Wikimedia

Przychody firmy Sistema PBO (właściciela sieci „Wkusno-i Toczka") za 2022 r. według rosyjskich standardów rachunkowości (różnią się od międzynarodowych - pokazują lepsze wyniki rosyjskich firm) zmniejszyły się o 2,3 proc. w ujęciu rocznym do 73,5 mld rubli. Sieć odnotowała stratę w wysokości 11,3 mld rubli rubli, wynika ze sprawozdania finansowego spółki, informuje RIA Nowosti.

„Porównywanie wskaźników z 2022 r. z 2021 r. jest błędne, ponieważ restauracje sieci nie działały od połowy marca do czerwca i stopniowo otwierały się ponownie do końca września. Firma dużo zainwestowała w ponowne otwarcie. Nie od razu dostępne były wszystkie pozycje menu, a usługi nie zostały natychmiast wznowione – na przykład dostawa. (…) Ale wyniki stycznia i lutego tego roku są wyższe niż w analogicznych miesiącach 2022 r.” – tłumaczy się firma.

Pozostało jeszcze 80% artykułu

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Czytaj, to co ważne.

Reklama
Gastronomia
Firmy cateringowe tak chcą walczyć z marnowaniem żywności
Gastronomia
Starbucks zmienia zasady pracy hybrydowej. Prezes usiłuje zreorganizować firmę
Gastronomia
Apetyt firm na głodnych Polaków. Rynek dostaw jedzenia na zakręcie
Gastronomia
Starbucks walczy o chińskich klientów. Ceny mają być „bardziej przystępne”
Gastronomia
Ceny kawy biją rekordy. Magazyny są puste, rynek przygotowuje się na poważny kryzys
Reklama
Reklama