Reklama

Niesmacznie i kropka, czyli fiasko rosyjskiej podróbki McDonald’sa

Sieć „Wkusno i Toczka” (Smacznie i Kropka) zastąpiła w Rosji amerykański fast food, który opuścił ten rynek po rosyjskiej agresji na Ukrainę. Wszystko miało być jak w McDonald’sie, ale swojskie, więc lepsze. Sieć jednak pogrążyła się w stratach.

Publikacja: 30.03.2023 12:37

Smacznie i Kropka, zastąpiła sieć McDonald's w Rosji

Smacznie i Kropka, zastąpiła sieć McDonald's w Rosji

Foto: Metro Москва/ Wikimedia

Przychody firmy Sistema PBO (właściciela sieci „Wkusno-i Toczka") za 2022 r. według rosyjskich standardów rachunkowości (różnią się od międzynarodowych - pokazują lepsze wyniki rosyjskich firm) zmniejszyły się o 2,3 proc. w ujęciu rocznym do 73,5 mld rubli. Sieć odnotowała stratę w wysokości 11,3 mld rubli rubli, wynika ze sprawozdania finansowego spółki, informuje RIA Nowosti.

„Porównywanie wskaźników z 2022 r. z 2021 r. jest błędne, ponieważ restauracje sieci nie działały od połowy marca do czerwca i stopniowo otwierały się ponownie do końca września. Firma dużo zainwestowała w ponowne otwarcie. Nie od razu dostępne były wszystkie pozycje menu, a usługi nie zostały natychmiast wznowione – na przykład dostawa. (…) Ale wyniki stycznia i lutego tego roku są wyższe niż w analogicznych miesiącach 2022 r.” – tłumaczy się firma.

Pozostało jeszcze 80% artykułu

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.

Subskrybuj i bądź na bieżąco!

Reklama
Gastronomia
Starbucks zmienia zasady pracy hybrydowej. Prezes usiłuje zreorganizować firmę
Gastronomia
Apetyt firm na głodnych Polaków. Rynek dostaw jedzenia na zakręcie
Gastronomia
Starbucks walczy o chińskich klientów. Ceny mają być „bardziej przystępne”
Gastronomia
Ceny kawy biją rekordy. Magazyny są puste, rynek przygotowuje się na poważny kryzys
Materiał Promocyjny
Sprzedaż motocykli mocno się rozpędza
Gastronomia
Dobry początek roku w restauracjach. Mimo długów optymizm wraca na rynek
Reklama
Reklama