Wzrost nadal omija największy rynek firmy – Stany Zjednoczone – gdzie konsumenci pilnują domowych budżetów i ograniczają wydatki na kawy Starbucks, które stały się droższe w związku ze wzrostem kosztów surowca – informuje agencja Reutera.
Starbucks będzie podnosił ceny bardzo ostrożnie
Prezes Brian Niccola zapowiedział, że Starbucks będzie ostrożny w podnoszeniu cen w przyszłym roku i nie spodziewa się zbyt wielu podwyżek w menu.
Czytaj więcej
Największa na świecie sieć kawiarni szykuje się do radykalnych cięć na rodzimym rynku. Starbucks...
Lepsze wyniki amerykańskiej sieci są pierwszymi po kilku kwartałach spadku sprzedaży. Brian Niccola został zatrudniony w sierpniu ubiegłego roku, by powstrzymać ten trend. Od objęcia stanowiska dyrektora generalnego rozpoczął program „Powrót do Starbucks” – zamknął setki kawiarni, uprościł menu i przyspieszył obsługę klientów.
Niccola uważa, że ten kwartał „oznacza punkt zwrotny” dla amerykańskich operacji sieci – informuje agencja Reutera.