Reklama

Starbucks w USA traci klientów. Sprzedaż rośnie na świecie mimo drogiej kawy

Starbucks odnotował pierwszy od prawie półtora roku kwartał wzrostu sprzedaży porównywalnej, napędzany głównie przez rynki międzynarodowe. Jednak marże spadły z powodu gwałtownego wzrostu cen ziaren kawy.

Publikacja: 30.10.2025 10:33

Starbucks odnotował pierwszy od prawie półtora roku kwartał wzrostu sprzedaży

Starbucks odnotował pierwszy od prawie półtora roku kwartał wzrostu sprzedaży

Foto: David Paul Morris/Bloomberg

Wzrost nadal omija największy rynek firmy – Stany Zjednoczone – gdzie konsumenci pilnują domowych budżetów i ograniczają wydatki na kawy Starbucks, które stały się droższe w związku ze wzrostem kosztów surowca – informuje agencja Reutera.

Starbucks będzie podnosił ceny bardzo ostrożnie

Prezes Brian Niccola zapowiedział, że Starbucks będzie ostrożny w podnoszeniu cen w przyszłym roku i nie spodziewa się zbyt wielu podwyżek w menu.

Czytaj więcej

Starbucks zredukuje menu o prawie jedną trzecią i zwolni 1100 osób w USA

Lepsze wyniki amerykańskiej sieci są pierwszymi po kilku kwartałach spadku sprzedaży. Brian Niccola został zatrudniony w sierpniu ubiegłego roku, by powstrzymać ten trend. Od objęcia stanowiska dyrektora generalnego rozpoczął program „Powrót do Starbucks” – zamknął setki kawiarni, uprościł menu i przyspieszył obsługę klientów.

Niccola uważa, że ten kwartał „oznacza punkt zwrotny” dla amerykańskich operacji sieci – informuje agencja Reutera.

Reklama
Reklama

Kawa będzie nadal drożeć, podnosząc ceny napojów Starbucks

Jednak wyższe ceny ziaren kawy będą wyzwaniem przynajmniej przez kolejne dwa kwartały – ostrzegli przedstawiciele firmy.

Globalne ceny surowych ziaren arabiki wzrosły w tym roku o ponad jedną piątą, po wcześniejszym skoku o 70 proc. w 2024 r. Na wzrost cen wpłynęły zakłócenia w dostawach spowodowane niestabilnością geopolityczną – w tym 50-procentowe cła nałożone przez Donalda Trumpa na największego producenta, Brazylię – a także problemy klimatyczne.

Czytaj więcej

Starbucks zmienia zasady pracy hybrydowej. Prezes usiłuje zreorganizować firmę

To, w połączeniu z wysokimi cłami na towary importowane i kosztami restrukturyzacji, mocno obciążyło marże Starbucks.

Coraz mniej klientów w kawiarniach Starbucks

Globalna sprzedaż porównywalna Starbucks wzrosła o 1 proc., jednak w samych Stanach Zjednoczonych pozostała bez zmian, a liczba wizyt w porównywalnych lokalach spadła.

Sprzedaż w tych samych kawiarniach na rynkach międzynarodowych wzrosła w kwartale o 3 proc., znacznie przewyższając prognozy zakładające wzrost o 1,61 proc.

Reklama
Reklama

Czytaj więcej

Starbucks radykalnie zmienia zasady. Będzie nowy kodeks postępowania dla gości

Amerykańscy konsumenci coraz ostrożniej wydają pieniądze na jedzenie poza domem, ponieważ niepewność gospodarcza i inflacja ograniczają budżety.

Akcje Starbucks lekko spadły w notowaniach posesyjnych po tym, jak zysk w czwartym kwartale wyniósł 52 centy na akcję wobec prognozowanych 56 centów – według danych LSEG. Marża zysku operacyjnego spadła do 2,9 proc. z 14,4 proc. rok wcześniej.

Czytaj więcej

Szalony wzrost cen kawy potrwa nawet dwa lata

Firma rozszerzyła we wrześniu restrukturyzację, obejmując nią zamknięcie około 600 nierentownych kawiarni, w tym swojego flagowego, związkowego zakładu w Seattle.

Starbucks planuje też zainwestować ponad pół miliarda dolarów w dodatkowe godziny pracy personelu w swoich amerykańskich kawiarniach własnych w ciągu najbliższego roku.

Wzrost nadal omija największy rynek firmy – Stany Zjednoczone – gdzie konsumenci pilnują domowych budżetów i ograniczają wydatki na kawy Starbucks, które stały się droższe w związku ze wzrostem kosztów surowca – informuje agencja Reutera.

Starbucks będzie podnosił ceny bardzo ostrożnie

Pozostało jeszcze 91% artykułu
/
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Reklama
Gastronomia
Firmy cateringowe tak chcą walczyć z marnowaniem żywności
Materiał Promocyjny
UltraGrip Performance 3 wyznacza nowy standard w swojej klasie
Gastronomia
Starbucks zmienia zasady pracy hybrydowej. Prezes usiłuje zreorganizować firmę
Gastronomia
Apetyt firm na głodnych Polaków. Rynek dostaw jedzenia na zakręcie
Gastronomia
Starbucks walczy o chińskich klientów. Ceny mają być „bardziej przystępne”
Materiał Promocyjny
Raport o polskim rynku dostaw poza domem
Gastronomia
Ceny kawy biją rekordy. Magazyny są puste, rynek przygotowuje się na poważny kryzys
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Reklama
Reklama