Reklama

Starbucks zredukuje menu o prawie jedną trzecią i zwolni 1100 osób w USA

Największa na świecie sieć kawiarni szykuje się do radykalnych cięć na rodzimym rynku. Starbucks ogłosił, że zamierza znacząco ograniczyć menu, a także zlikwidować 1100 miejsc pracy w Stanach Zjednoczonych.

Publikacja: 25.02.2025 14:00

Starbucks zredukuje menu o prawie jedną trzecią i zwolni 1100 osób w USA

Foto: Adobe Stock

Niebawem Amerykanie nie wypiją już Royal English Breakfast Latte w popularnej sieci kawiarni. Będzie to bowiem jedna z pierwszych pozycji, które znikną z oferty Starbucksa w USA. Podobny los spotka w najbliższym czasie także Białą Gorącą Czekoladę i kilka rodzajów mieszanych frappuccino. Zmiany mają stopniowo wchodzić w życie od 4 marca.

Czytaj więcej

Pracownicy Starbucks rozszerzają strajk. Teraz protestują także w Nowym Jorku

Złych informacji dla miłośników kaw jest więcej – do końca 2025 roku menu Starbucksa na rodzimym rynku ma zostać uszczuplone o niemal jedną trzecią. Firma przekonuje, że zmiany są na lepsze, ponieważ liczy na to, że dzięki zredukowanej ofercie klienci będą krócej czekać na swoje zamówienia, a jakość i spójność usługi ulegnie poprawie.

Starbucks zwolni 1100 pracowników w Stanach Zjednoczonych

Wraz z radykalnym cięciem pozycji w menu redukcje dotkną także siły roboczej. Pracę stracić ma 1100 osób zatrudnionych przez sieć Starbucks w całych Stanach Zjednoczonych. Firma chce w ten sposób poprawić działalność na amerykańskim rynku, na którym od zeszłego roku zmaga się ze znacznym spadkiem sprzedaży. Sieć boryka się z problemami również za granicą, niewykluczone więc, że zmiany w ofercie kawiarni dotkną także innych rynków.

Czytaj więcej

Duży azjatycki bank tnie 4000 stanowisk. Sztuczna inteligencja zastąpi ludzi
Reklama
Reklama

W 2024 roku stanowisko dyrektora generalnego Starbucksa objął Brian Niccol, który wcześniej kierował meksykańską siecią restauracji Chipotle. Ma on pomóc firmie wyjść z finansowych kłopotów. Jak zapowiedział Niccol, chce, aby sieć wróciła do swoich korzeni jako kawiarnia. Za jego sprawą Starbucks przywrócił także ręcznie wypisywane imiona markerem na kubkach oraz stacje samoobsługowe z cukrem i śmietanką, by odzyskać klientów.

Jak wyjaśniła sieć, napoje przeznaczone w tym roku do usunięcia „nie były powszechnie kupowane, są skomplikowane w przygotowaniu lub są podobne do innych napojów w naszym menu”.

„Upraszczamy nasze menu, aby skupić się na mniejszej liczbie bardziej popularnych pozycji, przygotowywanych perfekcyjnie” – podkreślił Starbucks. „To utoruje drogę dla innowacji, pomoże skrócić czas oczekiwania, poprawić jakość i spójność oraz dostosować się do naszej podstawowej tożsamości jako firmy kawowej” – dodała sieć.

Przemysł spożywczy
Święta, święta i do kosza. Tak Polacy marnują jedzenie
Przemysł spożywczy
Żywność ekologiczna dostaje własną halę. Minister: przejęcie Carrefoura warte analizy
Przemysł spożywczy
List żelazny dla Henryka Kani podwójnie zaskarżony? Kania nie chce płacić 8 mln zł
Przemysł spożywczy
Asahi ostrzega: dane 1,5 mln klientów mogły wyciec po cyberataku
Materiał Promocyjny
Startupy poszukiwane — dołącz do Platform startowych w Polsce Wschodniej i zyskaj nowe możliwości!
Przemysł spożywczy
Sieć Domino’s Pizza ma kłopoty. Kolejny brytyjski szef odchodzi, sprzedaż spada
Materiał Promocyjny
Jak rozwiązać problem rosnącej góry ubrań
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama