Reklama

McDonald’s opuszcza Rosję po ponad 30 latach na dobre

Fastfoodowy gigant opuszcza Rosję po 32 latach obecności na tamtejszym rynku.

Publikacja: 16.05.2022 13:24

Restauracja McDonald’s w Moskwie

Restauracja McDonald’s w Moskwie

Foto: AFP

McDonald’s, który wstrzymał swoje operacje w Rosji po agresji tego kraju na Ukrainę, poinformował, że szuka kupca na swoje rosyjskie przedsięwzięcie. Kupiec ma nie tylko odkupić lokale itp., ale także zachować 62 tys. miejsc pracy.

Czytaj więcej

Firmy wychodzą z Rosji. Zostawiają pracowników i miliardy dolarów

Fastfoodowy gigant wstrzymał swoją działalność w Rosji na początku marca, parę tygodni po wybuchu wojny między Rosją a Ukrainą. Działalność ponad 600 lokali własnych koncernu została wstrzymana, ale około setki franczyzobiorców nadal działało pod szyldem sieci. Teraz koncern, jak informuje AP, chce się pozbyć swoich lokali i szuka na nie kupca. Tym samym McDonald’s zakończy swoją obecność w Rosji po 32 latach od pojawienia się w tym kraju.

McDonald’s otworzył swój pierwszy rosyjski lokal 31 stycznia 1990 roku w Moskwie. Pod pierwszym McDonald’sem w Związku Socjalistycznych Republik Radzieckich, którego częścią była wtedy Rosja, ustawiły się wtedy gigantyczne kolejki Rosjan chcących spróbować sztandarowego produktu zachodniego, amerykańskiego kapitalizmu. Przez ponad 30 lat amerykański koncern wrósł w krajobraz rosyjskich miast i radził sobie bardzo dobrze. Wojna zmieniła plany koncernu, który pod naciskiem zachodniej opinii publicznej ograniczył działalność, a teraz (być może z uwagi na przedłużający się konflikt) po prostu sprzedaje swoją działalność na rosyjskim rynku.

Rosyjska agencja TASS o sprzedaży sieci McDonald’s w Rosji poinformowała, stwierdzając, że sieć wznowi działalność w czerwcu pod nową marką zachowując pracowników, lokale i menu.

Reklama
Reklama
Gastronomia
Starbucks w USA traci klientów. Sprzedaż rośnie na świecie mimo drogiej kawy
Gastronomia
Firmy cateringowe tak chcą walczyć z marnowaniem żywności
Gastronomia
Starbucks zmienia zasady pracy hybrydowej. Prezes usiłuje zreorganizować firmę
Gastronomia
Apetyt firm na głodnych Polaków. Rynek dostaw jedzenia na zakręcie
Materiał Promocyjny
Jak producent okien dachowych wpisał się w polską gospodarkę
Gastronomia
Starbucks walczy o chińskich klientów. Ceny mają być „bardziej przystępne”
Materiał Promocyjny
Lojalność, która naprawdę się opłaca. Skorzystaj z Circle K extra
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama