Reklama
Rozwiń

Billboardy „Sprawiedliwe sądy" psuły wizerunek Polski - orzeczenie sądu ws. Polskiej Fundacji Narodowej

Finansowanie kampanii „Sprawiedliwe sądy" było niezgodne z celami określonymi w statucie fundacji.

Publikacja: 28.11.2018 07:16

Billboardy „Sprawiedliwe sądy" psuły wizerunek Polski - orzeczenie sądu ws. Polskiej Fundacji Narodowej

Foto: Fotorzepa

To sedno najnowszego postanowienia Sądu Rejonowego w Warszawie, który wprawdzie stwierdził, że zeszłoroczna kampania „Sprawiedliwe sądy" nie naruszyła prawa, ale finansowanie jej przez Polską Fundację Narodową było sprzeczne z jej celami opisanymi w statucie. Oceny tej nie zmienia twierdzenie fundacji, że sama nie przygotowała ani nie prowadziła kampanii, a tylko ją finansowała, gdyż to jest jedna z form działalności fundacji – wskazał sąd.

Odnosząc się z kolei do argumentacji fundacji, że finansując kampanię realizowała cel statutowy, tj. promocję i ochronę wizerunku RP oraz polskiej gospodarki, sąd napisał w uzasadnieniu do postanowienia, że nie sposób podzielić tego stanowiska. Treści rozpowszechniane w trakcie owej kampanii pod tytułami np. „Sędzia może kłamać bezkarnie", nie tylko nie promują i nie chronią wizerunku RP, wręcz przeciwnie – wizerunek ten znacznie osłabiają, kreując oparty na jednostkowych przypadkach negatywny obraz władzy sądowniczej.

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.

Subskrybuj i bądź na bieżąco!

Spadki i darowizny
Jak długo można żądać zachowku? Prawo jasno wskazuje termin przedawnienia
Praca, Emerytury i renty
Bogdan Święczkowski interweniuje u prezesa ZUS. „Problem dotyczy tysięcy osób"
Zawody prawnicze
„Sądy przekazały sprawy radcom”. Dziekan ORA o skutkach protestu adwokatów
Konsumenci
Tysiąc frankowiczów wygrywa z mBankiem. Prawomocny wyrok w głośnej sprawie
W sądzie i w urzędzie
Od 1 lipca nowości w aplikacji mObywatel. Oto, jakie usługi wprowadzono