Billboardy „Sprawiedliwe sądy" psuły wizerunek Polski - orzeczenie sądu ws. Polskiej Fundacji Narodowej

Finansowanie kampanii „Sprawiedliwe sądy" było niezgodne z celami określonymi w statucie fundacji.

Publikacja: 28.11.2018 07:16

Billboardy „Sprawiedliwe sądy" psuły wizerunek Polski - orzeczenie sądu ws. Polskiej Fundacji Narodowej

Foto: Fotorzepa

To sedno najnowszego postanowienia Sądu Rejonowego w Warszawie, który wprawdzie stwierdził, że zeszłoroczna kampania „Sprawiedliwe sądy" nie naruszyła prawa, ale finansowanie jej przez Polską Fundację Narodową było sprzeczne z jej celami opisanymi w statucie. Oceny tej nie zmienia twierdzenie fundacji, że sama nie przygotowała ani nie prowadziła kampanii, a tylko ją finansowała, gdyż to jest jedna z form działalności fundacji – wskazał sąd.

Odnosząc się z kolei do argumentacji fundacji, że finansując kampanię realizowała cel statutowy, tj. promocję i ochronę wizerunku RP oraz polskiej gospodarki, sąd napisał w uzasadnieniu do postanowienia, że nie sposób podzielić tego stanowiska. Treści rozpowszechniane w trakcie owej kampanii pod tytułami np. „Sędzia może kłamać bezkarnie", nie tylko nie promują i nie chronią wizerunku RP, wręcz przeciwnie – wizerunek ten znacznie osłabiają, kreując oparty na jednostkowych przypadkach negatywny obraz władzy sądowniczej.

Tylko 99 zł za rok czytania.

Tylko teraz! RP.PL i NEXTO.PL razem w pakiecie!
Co zyskasz kupując subskrypcję? - możliwość zakupu tysięcy ebooków i audiobooków w super cenach (-40% i więcej!)
- dostęp do treści RP.PL oraz magazynu PLUS MINUS.
Sądy i trybunały
Ważna opinia z TSUE ws. neosędziów. Nie spodoba się wielu polskim prawnikom
Sądy i trybunały
Będzie nowa ustawa o Sądzie Najwyższym. Ujawniamy plany reformy
Matura i egzamin ósmoklasisty
Matura i egzamin ósmoklasisty 2025 z "Rzeczpospolitą" i WSiP
ZUS
Kolejny pomysł zespołu Brzoski: ZUS rozliczy składki za przedsiębiorców
Materiał Promocyjny
Tech trendy to zmiana rynku pracy
Prawo w Polsce
Od 1 maja rusza nowy program bezpłatnych badań. Jak z niego skorzystać?
Materiał Partnera
Polska ma ogromny potencjał jeśli chodzi o samochody elektryczne