Już za 19 zł miesięcznie przez rok
Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.
Subskrybuj i bądź na bieżąco!
Aktualizacja: 15.07.2025 02:52 Publikacja: 10.02.2024 13:25
Port cargo w Aktau nad Morzem Kaspijskim.
Foto: Adobe Stock
Rozwiązaniem, przynajmniej połowicznym, miało być zwiększenie przepustowości Korytarza Środkowego (Trans-Caspian International Route TITR), biegnącego z Azji Centralnej, przez Kaukaz i Morze Kaspijskie do Europy. Nikt nie ma wątpliwości, że ten szlak nawet przy zapewnieniu jego pełnej przepustowości nie będzie ekwiwalentem szlaku biegnącego przez Rosję, choćby z racji znacznie mniejszej maksymalnej zdolności do transportu towarów, szacowanej na 10 proc. Korytarza Północnego. Niemniej, Azja Centralna i Unia Europejska wzmacniają wysiłki na rzecz wypracowania własnego rozwiązania dystrybucyjnego w ramach projektu Global Gateway, w który wpisuje się również rozwijanie TITR.
Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.
Subskrybuj i bądź na bieżąco!
Sześć instytucji systemu rozwoju stworzyło markę Team Poland, pod którą oferowane będą produkty i usługi wspiera...
Zyskaliśmy powszechne uznanie globalnej i bardzo konkurencyjnej branży za naszą sprawność w działaniu w dziedzin...
Podczas inauguracyjnej edycji UK-Poland Business Awards, zorganizowanej przez Ambasadę Brytyjską w Warszawie i B...
W konkursie „Leaders in Trade” organizowanym przez brytyjski magazyn Global Trade Review, polska KUKE pokonała a...
We wrześniu br. w stolicy Wielkiej Brytanii odbędzie się kilka ważnych wydarzeń biznesowych, które mogą zaintere...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas