Już za 19 zł miesięcznie przez rok
Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.
Subskrybuj i bądź na bieżąco!
Aktualizacja: 04.07.2025 22:36 Publikacja: 12.07.2023 01:01
Korytarz Środkowy ma też swoje „regiony ryzyka”, w tym Azerbejdżan uwikłany w wojnę o Górski Karabach. Na zdjęciu Baku.
Foto: Adobe Stock
I nie tylko ze względu na trwającą wojnę, skutkującą sankcjami, zniszczeniem ukraińskiej infrastruktury i blokadzie granicy z Białorusią. Chodzi tu przede wszystkim o długookresową stabilność przepływu towarów, a wobec nieprzewidywalności polityki Kremla Korytarz Północny już na zawsze pozostanie trasą podwyższonego ryzyka. Zarazem nikt chyba jednak nie ma złudzeń, że Korytarz Środkowy, czyli Trans-Caspian International Transport Route (TITR) kiedykolwiek stanie się ekwiwalentem Korytarza Północnego. Niezależnie od rozwoju sytuacji na Wschodzie i tego, jak długo będzie trwała wojna, Korytarz Środkowy, ze względu na uwarunkowania geograficzne, jest skazany na rolę drugoplanową, uzupełniającą wobec północnego szlaku.
Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.
Subskrybuj i bądź na bieżąco!
Zyskaliśmy powszechne uznanie globalnej i bardzo konkurencyjnej branży za naszą sprawność w działaniu w dziedzin...
Podczas inauguracyjnej edycji UK-Poland Business Awards, zorganizowanej przez Ambasadę Brytyjską w Warszawie i B...
W konkursie „Leaders in Trade” organizowanym przez brytyjski magazyn Global Trade Review, polska KUKE pokonała a...
We wrześniu br. w stolicy Wielkiej Brytanii odbędzie się kilka ważnych wydarzeń biznesowych, które mogą zaintere...
Region coraz odważniej otwiera się na współpracę gospodarczą z państwami UE. Do prowadzących już od dłuższego cz...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas