Jak wybrać najlepsze konto bankowe

Na decyzję o wyborze konta bankowego często wpływ ma polecenie przez bliską osobę. Za niedopasowany rachunek możemy przepłacać nawet 200 zł rocznie – przestrzegają analitycy Expandera

Publikacja: 18.09.2012 16:36

Jak wybrać najlepsze konto bankowe

Foto: Fotorzepa, Dariusz Gorajski

Oferta która jest dobra dla jeden osoby może być bardzo niekorzystna dla kogoś innego. Jak wskazują analitycy Expandera, najprostszym przykładem jest młoda osoba, która otwiera sobie takie samo konto jak jej rodzice. Tymczasem ich sposoby korzystania z konta mogą znacząco się różnić. Rodzice mogą np. korzystać jedynie z obsługi w oddziale, a młodzi preferują bankowość internetową. Starsi nierzadko unikają płatności bezgotówkowych. Jeśli nie mają karty, to nie ma dla nich znaczenia koszt korzystania z niej. Dla młodych wysokość tej opłaty ma natomiast duże znaczenie, gdyż obecnie często jest ona znacznie wyższa niż koszt prowadzenia konta.

Z wyliczeń Expandera wynika, że za niedopasowane konto można przepłacić nawet 200 zł rocznie. Dotyczy to przypadku, gdy klient wykonujący niewiele operacji, otworzy sobie konto dla aktywnych. Na takich rachunkach opłata za korzystanie jest wysoka - wynosi ok. 20 zł miesięcznie. Klienci aktywni są z niej oczywiście zwalniani. Dodatkowo, korzystają z różnego rodzaju przywilejów i zniżek. Tymczasem ci, którzy z takiego konta rzadko korzystają, muszą za nie płacić.

Jak wybrać konto bankowe?

Eksperci Expandera prezentują kilka wskazówek, które pomogą w wyborze najlepszego dla nas konta:

- należy zacząć od ustalenia z jakich usług zamierzamy korzystać i zastanowić się jaki element oferty jest dla nas najważniejszy (np. czy wolimy tanie konto w zamian za wyższe oprocentowanie kredytu w rachunku)

- warto poszukać informacji o tym, które banki oferują najlepsze i najtańsze usługi, na których nam najbardziej zależy. Z tych kilku ofert powinniśmy wybrać tę, która dla nas będzie najlepsza, co nie zawsze musi znaczyć najtańsza

- oprócz wysokości prowizji warto porównać też elementy świadczące o jakości obsługi (np. przetestować wersję demonstracyjną internetowego sytemu transakcyjnego)

- warto również poszukać wyników rankingów jakości obsługi w danym banku

Źródło: Expander

Oferta która jest dobra dla jeden osoby może być bardzo niekorzystna dla kogoś innego. Jak wskazują analitycy Expandera, najprostszym przykładem jest młoda osoba, która otwiera sobie takie samo konto jak jej rodzice. Tymczasem ich sposoby korzystania z konta mogą znacząco się różnić. Rodzice mogą np. korzystać jedynie z obsługi w oddziale, a młodzi preferują bankowość internetową. Starsi nierzadko unikają płatności bezgotówkowych. Jeśli nie mają karty, to nie ma dla nich znaczenia koszt korzystania z niej. Dla młodych wysokość tej opłaty ma natomiast duże znaczenie, gdyż obecnie często jest ona znacznie wyższa niż koszt prowadzenia konta.

Ekonomia
Brak wody bije w konkurencyjność
Ekonomia
Kraina spierzchniętych ust, kiedyś nazywana Europą
Ekonomia
AI w obszarze compliance to realna pomoc
Ekonomia
W biznesie nikt nie może iść sam
Ekonomia
Oszczędna jazda – techniki, o których warto pamiętać na co dzień