Reklama

Pseudonim vs. przydomek – różnica warta miliony

Czy przydomek, podobnie jak pseudonim, może zostać uznany za dobro osobiste podlegające ochronie prawnej? Zagadnienie to zostało przeanalizowane w toku sporu, jaki były pięściarz Dariusz „Tiger” Michalczewski toczył ze swoim byłym kontrahentem, producentem napojów energetycznych FoodCare Sp. z o.o.

Publikacja: 10.12.2020 13:01

Dariusz Michalczewski

Dariusz Michalczewski

Foto: Fotorzepa, Jerzy Dudek

Wyrokiem z 23 października 2020 r. Sąd Najwyższy oddalił skargę kasacyjną Dariusza Michalczewskiego od wyroku Sądu Apelacyjnego w Krakowie z dnia 27 listopada 2017 r., w którym sąd II instancji „pozbawił" sportowca niemalże 2,5 mln zł odszkodowania.

Centrum sporu oscylowało wokół przydomka sportowego Dariusza Michalczewskiego – „Tiger" – oraz jego wykorzystywania przez FoodCare w odniesieniu do napojów energetycznych przez okres ponad roku od rozwiązania łączącej niegdyś strony umowy promocyjnej. Zdaniem Michalczewskiego takie działanie producenta stanowiło naruszenie jego dóbr osobistych i w związku z tym żądał zasądzenia na jego rzecz od FoodCare kwoty 21 765 310,48 zł tytułem odszkodowania.

Pozostało jeszcze 89% artykułu

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Spadki i darowizny
Czy spadek po rodzicach zawsze dzieli się po równo? Jak dziedziczy rodzeństwo?
Materiał Promocyjny
Bank Pekao uczy cyberodporności
Sądy i trybunały
Sędzia kupił wódkę na stacji benzynowej, wypił i odjechał. SN wydał wyrok
Sądy i trybunały
Byli sędziowie i prokuratorzy bez immunitetów. Ważna uchwała Sądu Najwyższego
Sądy i trybunały
Prezes Izby Kontroli SN: spełnienie żądań ministra Żurka oznacza chaos
Materiał Promocyjny
Stacje ładowania dla ciężarówek pilnie potrzebne
Sądy i trybunały
Resort Waldemara Żurka chce przywrócić przepisy sprzed rządów PiS
Materiał Promocyjny
Transformacja energetyczna: Były pytania, czas na odpowiedzi
Reklama
Reklama