Z tego artykułu się dowiesz:
- Jakie zmiany w produkcji Boeinga B737 MAX zostały zatwierdzone przez Federalną Agencję Transportu?
- Jakie były przyczyny wprowadzenia poprzednich ograniczeń w produkcji Boeinga B737 MAX?
- Jakie są plany produkcyjne Boeinga w porównaniu do jego konkurenta, Airbusa?
- Jaka była rola FAA w procesie nadzoru i z jakimi konsekwencjami zmagał się Boeing?
- Jak zwiększenie produkcji B737 MAX wpłynie na flotę LOT-u w najbliższych latach?
- Jakie nowinki dotyczące wyposażenia kabin zostaną wprowadzone w nowych samolotach LOT-u?
W ostatni piątek, 17 października, do prezesa Boeinga, Kelly Ortberga, zatelefonował szef FAA, Bryan Bedford, potwierdzając dobre wiadomości, których w Seattle oczekiwano od miesięcy. – Przeprowadziliśmy dogłębną analizę bezpieczeństwa procesów produkcyjnych i naszym zdaniem niewielkie zwiększenie liczby produkowanych samolotów nie będzie zagrażało bezpieczeństwu – powiedział Bryan Bedford, cytowany przez CNN.
Czytaj więcej
Nie zostały jeszcze wyjaśnione przyczyny katastrofy Boeinga 787-8 należącego do Air India, który...
FAA łagodzi ograniczenia – Boeing wraca do wyższej produkcji
Według informacji stacji, ta liczba ma się zwiększyć z obecnych 38 do 42 maszyn miesięcznie. I stanie się to w krótkim czasie. W oświadczeniu Boeing napisał: „To dzięki pracy całej załogi, naszych dostawców możemy zapewnić, że zwiększenie produkcji będzie bezpieczne, a samoloty będą wysokiej jakości. I możemy to zrobić niemal natychmiast”.
Dla porównania Airbus produkuje miesięcznie 60 samolotów z rodziny A320 – czyli konkurenta B737 – i planuje zwiększyć tempo do 75 maszyn w roku 2027. To dlatego w ostatnich dniach europejski koncern przegonił Amerykanów w liczbie samolotów produkowanych rocznie.