Niezależnie od tego, jaki był powód indyjskiej tragedii lotniczej, Boeing znów znalazł się w kłopotach. Jego akcje we czwartek, 12 czerwca, straciły początkowo 8 proc. po tym, jak mozolnie od kilku tygodni odrabiały straty. Potem było jeszcze gorzej, strata pogłębiła się do 10,79 proc, a za akcję płacono pod koniec dnia 203,13 dol. w porównaniu z 214 dol. dzień wcześniej.
Dreamlinery to ulubieńcy pasażerów i pilotów
B787 nazwane Dreamlinerami są eksploatowane przez linie lotnicze na całym świecie od kilkunastu lat. Dla części cywilnej Boeinga ten model jest głównym źródłem przychodów. Dzisiaj na świecie lata 1148 takich maszyn, które przewiozły łącznie ponad miliard pasażerów. Średnia ich wieku to 7,5 lat, a 15 z nich lata w LOT.
Czytaj więcej
Boeing 787 Dreamliner indyjskiego operatora Air India, startujący do lotu na linii Ahmedabad-Lond...
Największym operatorem Dreamlinerów są dzisiaj japońskie linie All Nippon Airways, które w swojej flocie mają 86 takich maszyn. Air India mają ich jeszcze 34, z czego 28 obecnie lata, reszta czeka na remont silników.
Przez tych kilkanaście lat Dreamlinery, podobnie jak ich europejski konkurent Airbus 350, były symbolem lotniczej innowacji.