Coca-cola wygrała rywalizację z PepsiCo

Coca-Cola po trwającej kilkadziesiąt lat rywalizacja z PepsiCo odniosła historyczne zwycięstwo. Najlepiej sprzedającym się napojem gazowanym w Stanach jest dietetyczna coca-cola, na drugim miejscu znalazła się "zwykła" cola

Publikacja: 18.03.2011 11:59

Coca-cola wygrała rywalizację z PepsiCo

Foto: Bloomberg

Zwycięstwo dietetycznej coli świadczy o tym, że konsumenci zainteresowali się napojami niskokalorycznymi. Dane opublikował Beverage Digest, czasopismo branżowe.

Według danych Beverage Digest napoje dietetyczne zaczęły dominować na rynku napojów gazowanych i stanowią 30 proc. rynku. Jednak ogólna sprzedaż spada już szósty rok z rzędu. Wprawdzie Coca-Cola wygrała ostatnią batalię z PepsiCo w "Cola Wars", jednak na coraz bardziej kurczącym się rynku.

W 2010 r. Pepsi zdecydowała się wycofać z reklam podczas Super Bowl i przeznaczyć fundusze na odświeżenie projektu dając 20 mln dolarów w nagrodach na  propagowanie „świeżych idei, które zmienią świat". PepsiCo. twierdzi, że dzięki temu przedsięwzięciu poprawi się image firmy i w przyszłości przyniesie korzyści, choć w tej chwili nie są one przeliczalne.

Coca-Cola natomiast skupiła się na reklamie telewizyjnej, jednak nie udało jej się wpłynąć na zmianę upodobań konsumentów, którzy coraz częściej rezygnują z napojów gazowanych.

Beverage Digest podaje, że sprzedaż napojów gazowanych w USA spadła w 2010 o 0,5 proc. rdr do 9,36 mld skrzynek.

Jedynym pocieszeniem jest fakt, że spadek ten jest dużo niższy niż zanotowany w 2009, kiedy to w stosunku do 2008 wyniósł 2,1 proc. Tendencja ta, obserwowana od wielu lat, sprawiła, że sprzedaż kształtuje się na poziomie 1996 roku.

Pomimo, że Diet Coke uplasowała się na drugim miejscu, jednak sprzedaż spadła o 1 proc., a udział w rynku pozostał na poziomie 9,9 proc. Jednak należy uznać zwycięstwo Coca-Coli, jako że wyniki PepsiCo były dużo gorsze. Udział w rynku PepsiCo spadł do 9,5 proc.,a sprzedaż o 4,8 proc.

Zwycięstwo dietetycznej coli świadczy o tym, że konsumenci zainteresowali się napojami niskokalorycznymi. Dane opublikował Beverage Digest, czasopismo branżowe.

Według danych Beverage Digest napoje dietetyczne zaczęły dominować na rynku napojów gazowanych i stanowią 30 proc. rynku. Jednak ogólna sprzedaż spada już szósty rok z rzędu. Wprawdzie Coca-Cola wygrała ostatnią batalię z PepsiCo w "Cola Wars", jednak na coraz bardziej kurczącym się rynku.

Biznes
Stare telefony działają cuda! Dołącz do akcji T-Mobile i Szlachetnej Paczki
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Biznes
Podcast „Twój Biznes”: Polski rynek akcji – optymistyczne prognozy na 2025 rok
Biznes
Eksport polskiego uzbrojenia ma być prostszy
Biznes
Jak skutecznie chronić rynek Unii Europejskiej
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Biznes
„Rzeczpospolita” o perspektywach dla Polski i świata w 2025 roku