Reklama w internecie: reguły dla wszystkich

Serwisy społecznościowe, platformy e-commerce i sewisy online, które pośredniczą m.in. w rezerwacjach, czekają nowe obowiązki.

Publikacja: 28.02.2023 09:53

Reklama w internecie: reguły dla wszystkich

Foto: AdobeStock

Jesteśmy świadkami powstania bezprecedensowych regulacji sektorowych dla firm prowadzących działalność tzw. pośrednictwa w internecie, czyli takich, które umożliwiają dostęp do treści umieszczanych w internecie przez innych użytkowników. Grupą objętą największym zakresem nowych regulacji będą platformy internetowe, jak również ich podgrupa nazwana bardzo dużymi platformami internetowymi oraz dodatkowo wyodrębniona grupa bardzo dużych wyszukiwarek internetowych. Bardzo duże platformy i wyszukiwarki to takie, których miesięczna liczba aktywnych odbiorców, obliczona jako średnia za okres sześciu miesięcy, osiągnie 45 mln osób w UE, co odpowiada 10 proc. populacji UE.

Pozostało 94% artykułu

Treść dostępna jest dla naszych prenumeratorów!

Zamów w promocji 99 zł za pierwszy miesiąc, każdy kolejny w cenie 199 zł

Korzystaj z nieograniczonego dostępu m.in. do artykułów, raportów prawnych i ekonomicznych, specjalistycznych rankingów a także weekendowego wydania „Plus Minus”.
Możesz zrezygnować w każdej chwili.

Konsumenci
Dobra wiadomość dla frankowiczów z Getin Banku. Jest wyrok sądu
Materiał Promocyjny
Zrównoważony transport miejski w Polsce Wschodniej: program Fundusze Europejskie
Prawo drogowe
Mariusz Ciarka: Kasowanie punktów karnych równe dla wszystkich
Prawo pracy
Najnowsze zmiany dla przedsiębiorców są dla nich szkodliwe
Mundurowi
Jest prawomocny wyrok ws. dezubekizacji bohatera operacji "Samum"
Materiał Promocyjny
Politechnika Śląska uruchamia sieć kampusową 5G
Prawo dla Ciebie
Jak oddać głos w wyborach do Sejmu i Senatu oraz w referendum. Objaśniamy
Prawo dla Ciebie
Wybory 2023: głosowanie za granicą. Formalności i ważne terminy