Zdalny pulpit to nie tylko korzyści, ale i problemy firm

Bez odpowiednich procedur łatwo paść ofiarą ataku.

Publikacja: 31.01.2023 10:16

Zdalny pulpit to nie tylko korzyści, ale i problemy firm

Foto: Adobe stock

Chyba każdy już wie, jak to ważne, aby wygoda i korzyści związane z korzystaniem z nowinek technologii informatycznej nie przysporzyły przedsiębiorcy problemów wynikających z ataków cybernetycznych. W ostatnich latach popularnym rozwiązaniem stało się oprogramowanie do zdalnego sterowania systemem operacyjnym – potocznie zwane oprogramowaniem do zdalnego sterowania pulpitem. Trudno wyobrazić sobie większe przedsiębiorstwo bez sprawnie funkcjonującego działu IT lub helpdesku. Coraz częściej zdarza się, że osoby tam zatrudnione wykonują pracę zdalnie, łącząc się jedynie z konkretnym urządzeniem za pomocą oprogramowania do zdalnego sterowania. Programy te służą jednak nie tylko do rozwiązywania problemów ze sprzętem czy oprogramowaniem na odległość, ale również wspomagają przy bieżących zadaniach związanych z funkcjonowaniem firmy.

Pozostało 86% artykułu

Treść dostępna jest dla naszych prenumeratorów!

Kontynuuj czytanie tego artykułu w ramach e-prenumeraty Rzeczpospolitej. Korzystaj z nieograniczonego dostępu i czytaj swoje ulubione treści w serwisie rp.pl i e-wydaniu.

Konsumenci
Paliwo będzie droższe o 50 groszy na litrze, rachunki za gaz o jedną czwartą
Praca, Emerytury i renty
Krem z filtrem, walizka i autoresponder – co o urlopie powinien wiedzieć pracownik
Podatki
Wykup samochodu z leasingu – skutki w PIT i VAT
Nieruchomości
Jak kwestionować niezgodne z prawem plany inwestycyjne sąsiada? Odpowiadamy
Materiał Promocyjny
Mity i fakty – Samochody elektryczne nie są ekologiczne
Nieruchomości
Wywłaszczenia pod inwestycje infrastrukturalne. Jakie mamy prawa?