W badaniu przeprowadzonym przez On Board PR oraz PBS DGA na drugim miejscu znalazło się Tesco. Poleca go prawie połowa badanych, jednak marka ta wskazywana była najczęściej wśród respondentów poniżej 40 roku życia. Mieszkańcy największych miast polecają również takie sklepy jak Lidl (33 proc.), Carrefour (29 proc.) oraz Real (28 proc.).
Biedronka mocno poprawiła swoje notowania - w poprzedniej edycji badania z 2006 r. za godna polecenia uznało ją 38 proc. ankietowanych. Tesco wskazało wówczas 31 proc. osób, a Reala 19 proc. Znacząco awansowała swoją pozycję także inna sieć dyskontowa Lidl - w 2006 r. wskazało ją 16 proc., a obecnie już ponad dwa razy więcej.
- Sieci z wyższej półki jak Piotr i Paweł jako najlepsze wskazało w grupie z wyższym wykształceniem 20 proc. badanych, delikatesy Alma natomiast otrzymały zaledwie 3,4 proc. wskazań – mówi Dorota Ciszek z On Board PR.
Wyniki raportu pokazują, że prawie połowa badanych, podobnie jak w 2006 roku, uznaje jakość produktów za najważniejszą cechę sieci handlowych. Ważnymi cechami sieci handlowych, jak zadeklarowali badani, są również uczciwość i rzetelność (wskazane przez 31 proc.), fachowość i kompetencja (27 proc.) oraz nowoczesność i pomysłowość (23 proc.).