– Niezależne lokalne sklepy nie mają możliwości finansowych ani czasowych, by na własną rękę szkolić swych pracowników, tak jak to robią sieci dyskontów czy hipermarketów. Chcemy więc wyrównać te dysproporcje – mówi Pedro Martinho, prezes Eurocash Franczyza i członek zarządu giełdowej grupy hurtowej Eurocash.
W wyrównaniu dysproporcji ma pomóc uruchomiony w tym roku projekt szkoleniowy i motywacyjny Akademia Eurocash – skierowany do ok. 30 tys. właścicieli i pracowników lokalnych sklepów współpracujących z grupą.Na razie, do końca tego roku, program obejmie zarządzane przez Eurocash sieci Delikatesów Centrum oraz Iga. W przyszłym roku w Akademii Eurocash będą się szkolić właściciele i pracownicy sklepów abc, a w kolejnych latach także innych sklepów będących klientami hal Eurocash.
[srodtytul]Wesprzeć ajenta [/srodtytul]
Akademia Eurocash to kolejny program szkoleniowy wprowadzany przez duże sieci, które starają się wesprzeć swych kontrahentów. Od ponad roku swych franczyzobiorców i pracowników szkoli sieć Chata Polska, gdzie praktyczne warsztaty przeszło już kilkaset osób. W październiku cykl bezpłatnych warsztatów w czterech miastach Polski zakończyła jedna z największych sieci hipermarketów, Tesco, która w ramach Akademii Dostawców Tesco szkoliła lokalnych producentów. Podczas jednodniowych warsztatów 230 przedstawicieli ponad 130 firm uczyło się m.in. zasad kontroli jakości oraz marketingu i promocji swych produktów. – Tesco stawia na lokalnych dostawców. Gwarantujemy im możliwość współpracy przez wiele lat – podkreśla Ryszard Tomaszewski, prezes Tesco Polska. Z kolei w sieci Żabka utworzony niedawno dziewięcioosobowy zespół trenerów będzie szkolić jej ajentów z obsługi klienta.
– Przeszkoliliśmy już ponad 2,6 tysiąca osób podczas 162 kursów – wylicza Ewa Gronowska z działu PR sieci Makro Cash & Carry, która od stycznia tego roku prowadzi ogólnopolski projekt szkoleniowy „Idealny biznes”. Ten dofinansowany z UE program bezpłatnych kursów dla właścicieli i pracowników sklepów spożywczych oraz kawiarni, restauracji i hoteli (tzw. sektora HorReCa) do końca 2011 będzie kosztował ponad 4,5 mln zł.