Zyski też w internecie

Już 70 proc. in­ter­nau­tów ro­bi w sie­ci za­ku­py. Ze swej kon­dy­cji coraz bar­dziej za­do­wo­lo­ne są e­-skle­py

Publikacja: 09.02.2012 02:20

Zyski też w internecie

Foto: PhotoXpress

Po­la­cy co­raz chęt­niej ko­rzy­sta­ją z moż­li­wo­ści, ja­kie da­je im In­ter­net. Choć je­go użyt­kow­ni­cy to le­d­wie nie­co po­nad 55 proc., to w tej gru­pie już 70 proc. de­kla­ru­je, ze przy­naj­mniej raz zro­bi­ło za­ku­py on­li­ne.

Ta­nie ku­po­wa­nie

Z ra­por­tu fir­my Ge­mius wy­ni­ka, że naj­częst­sze po­wo­dy ta­kich de­cy­zji to oszczęd­ność pie­nię­dzy oraz cza­su, wska­za­ne od­po­wied­nio przez 38 proc. oraz 15 proc. an­kie­to­wa­nych, któ­rzy ku­pu­ją w sie­ci. Z ko­lei dla 17 proc. jest to moż­li­wość na­by­cia pro­duk­tów naj­wyż­szej ja­ko­ści.

– War­tość sprze­da­nych przez nas usług tu­ry­stycz­nych wy­nio­sła w 2011 r. po­nad 18 mln zł, co ozna­cza wzrost o 50 proc. rok do ro­ku. Wy­ciecz­ki ku­pio­ne przez In­ter­net sta­no­wią 74 proc. Lu­dzie ma­ją co­raz mniej cza­su, by cho­dzić po biu­rach i po­rów­ny­wać ofer­ty tu­ry­stycz­ne, dla­te­go co­raz czę­ściej ko­rzy­sta­ją z In­ter­ne­tu – mó­wi To­masz Ko­zi­kow­ski, pre­zes sie­ci biur tu­ry­stycz­nych Ostat­nie­miej­sca. pl.

Zmie­nia­ją się tak­że stra­te­gie za­ku­po­we. Aż 85 proc. an­kie­to­wa­nych ko­rzy­sta­ją­cych z ser­wi­sów au­kcyj­nych wo­li wy­brać opcję „kup te­raz", za­miast li­cy­to­wać pro­dukt, któ­ry ich za­in­te­re­so­wał. Z ko­lei z po­szu­ki­wa­niem przez in­ter­nau­tów jak naj­lep­szych cen wią­że się ro­sną­ca po­pu­lar­ność ta­kich na­rzę­dzi jak po­rów­ny­war­ki cen, z któ­rych ko­rzy­sta­nie de­kla­ru­je 56 proc. ku­pu­ją­cych on­li­ne, 53 proc. wy­bie­ra ser­wi­sy z opi­nia­mi użyt­kow­ni­ków, a już nie­mal co pią­ty ser­wi­sy za­ku­pów gru­po­wych.

W ostat­nim przy­pad­ku w po­przed­niej fa­li ba­da­nia 60 proc. spo­śród tych ba­da­nych, któ­rzy sły­sze­li o za­ku­pach gru­po­wych, nie po­tra­fi­ło po­dać na­zwy żad­ne­go ser­wi­su. Te­raz jest to już tyl­ko 20 proc., naj­wię­cej zaś, bo 66 proc., wska­za­ło Gro­upon, Ci­te­am z ko­lei 38 proc., a Gro­upe­ra 26 proc.

Skle­py za­ra­bia­ją

Wraz z ro­sną­cą po­pu­lar­no­ścią e-za­ku­pów po­pra­wia­ją się też na­stro­je skle­pów in­ter­ne­to­wych. – W więk­szo­ści po­zy­tyw­nie oce­nia­ją swo­ją kon­dy­cję fi­nan­so­wą i ak­tu­al­ną sy­tu­ację na ryn­ku. Wie­le z nich de­kla­ro­wa­ło zde­cy­do­wa­ny lub umiar­ko­wa­ny wzrost zy­sków i ob­ro­tów – mó­wi Krzysz­tof Ło­pu­szyń­ski z Ge­mius Pol­ska. Z ba­da­nia wy­ni­ka, że w cią­gu 12 mie­się­cy 74 proc. za­no­to­wa­ło wzrost przy­cho­dów, o ich spad­ku zaś mó­wi je­dy­nie 13 proc.

– War­tość na­szej sprze­da­ży in­ter­ne­to­wej ro­śnie rok do ro­ku o kil­ka­dzie­siąt pro­cent. Ry­nek e-com­mer­ce ca­ły czas się roz­wi­ja. Je­ste­śmy jesz­cze tro­chę za świa­tem i Eu­ro­pą, ale ro­sną­ca licz­ba uczest­ni­ków e-han­dlu po­wo­du­je zmniej­sza­nie się tych dys­pro­por­cji – mó­wi Mar­cin Piąt­kie­wicz, dy­rek­tor do spraw sprze­da­ży elek­tro­nicz­nej Mix Elec­tro­nics.

Po­la­cy co­raz chęt­niej ko­rzy­sta­ją z moż­li­wo­ści, ja­kie da­je im In­ter­net. Choć je­go użyt­kow­ni­cy to le­d­wie nie­co po­nad 55 proc., to w tej gru­pie już 70 proc. de­kla­ru­je, ze przy­naj­mniej raz zro­bi­ło za­ku­py on­li­ne.

Ta­nie ku­po­wa­nie

Pozostało jeszcze 90% artykułu
Biznes
Król jest tylko jeden. Ten czołg dominuje w Europie
Biznes
Umowa na czołgi K2 w końcu na finiszu. UE wymierza cios Ukrainie
Biznes
Czołgi K2 wreszcie na finiszu. Miało być szybko, wyszło jak zwykle
Biznes
Kłopoty producenta leku Ozempic. Prezes rezygnuje ze stanowiska
Biznes
Łączą się dwaj najwięksi operatorzy telewizji kablowej w USA