Polacy coraz chętniej korzystają z możliwości, jakie daje im Internet. Choć jego użytkownicy to ledwie nieco ponad 55 proc., to w tej grupie już 70 proc. deklaruje, ze przynajmniej raz zrobiło zakupy online.
Tanie kupowanie
Z raportu firmy Gemius wynika, że najczęstsze powody takich decyzji to oszczędność pieniędzy oraz czasu, wskazane odpowiednio przez 38 proc. oraz 15 proc. ankietowanych, którzy kupują w sieci. Z kolei dla 17 proc. jest to możliwość nabycia produktów najwyższej jakości.
– Wartość sprzedanych przez nas usług turystycznych wyniosła w 2011 r. ponad 18 mln zł, co oznacza wzrost o 50 proc. rok do roku. Wycieczki kupione przez Internet stanowią 74 proc. Ludzie mają coraz mniej czasu, by chodzić po biurach i porównywać oferty turystyczne, dlatego coraz częściej korzystają z Internetu – mówi Tomasz Kozikowski, prezes sieci biur turystycznych Ostatniemiejsca. pl.
Zmieniają się także strategie zakupowe. Aż 85 proc. ankietowanych korzystających z serwisów aukcyjnych woli wybrać opcję „kup teraz", zamiast licytować produkt, który ich zainteresował. Z kolei z poszukiwaniem przez internautów jak najlepszych cen wiąże się rosnąca popularność takich narzędzi jak porównywarki cen, z których korzystanie deklaruje 56 proc. kupujących online, 53 proc. wybiera serwisy z opiniami użytkowników, a już niemal co piąty serwisy zakupów grupowych.
W ostatnim przypadku w poprzedniej fali badania 60 proc. spośród tych badanych, którzy słyszeli o zakupach grupowych, nie potrafiło podać nazwy żadnego serwisu. Teraz jest to już tylko 20 proc., najwięcej zaś, bo 66 proc., wskazało Groupon, Citeam z kolei 38 proc., a Groupera 26 proc.