fbTrack
REKLAMA
REKLAMA

Rpkom

Kablówki i naziemna tv cyfrowa oglądane najdłużej

ROL
Magdalena Lemańska
A najwięcej kanałów włączają ci widzowie, którzy najczęściej mają dostęp do najszerszej oferty kanałów, czyli widzowie platform satelitarnych - wynika z podsumowania Atmediów
Ze statystyk Nielsen Audience Measurement przeanalizowanych przez brokera reklam w kanałach tematycznych Atmedia wynika, że we wrześniu i październiku tego roku statystyczny czas oglądania telewizji wciągu dnia widza telewizji kablowej wynosił 4 godziny i 6 minut (przy 3 godzinach i 53 minutach średniego czasu oglądania całej telewizji w tym okresie).
Prawie 4 godziny (3 i 57 minut) oglądają telewizję średnio widzowie naziemnej telewizji cyfrowej, a klienci platform satelitarnych: 3 godziny i 48 minut dziennie. Najmniej czasu spędzali w wymienionym czasie przed małym ekranem widzowie naziemnej telewizji analogowej: 3 godziny 36 minut. Jak zauważa Joanna Nowakowska z Atmediów, jest to z dwóch powodów niespodziewany trend.  - Po pierwsze widz satelitarny ma więcej kanałów (a ogląda krócej), po drugie – widz kablowy jako widz wielkomiejski teoretycznie ma o wiele więcej dostępnych miejskich rozrywek. Burzy to częściowo mit o wielkomiejskich rozrywkożercach odwracających się od telewizji – komentuje.
Bardziej odpowiadające założeniom są statystyki pokazujące, ile stacji ogląda średnio widz u poszczególnych rodzajów operatorów płatnej telewizji. Liczba stacji, na które przypada 75 proc. czasu oglądania przeciętnego odbiorcy z każdego segmentu wynosi, odpowiednio: 23 - dla widzów platform satelitarnych, 17 - dla kablowych, sześć dla widzów naziemnej telewizji cyfrowej i cztery – dla naziemnej telewizji analogowej (przy średniej dla wszystkich rodzajów telewizji na poziomie 15).
Źródło: rpkom.pl
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
NAJNOWSZE Z RP.PL
REKLAMA
REKLAMA