fbTrack
REKLAMA
REKLAMA

Banki

BGŻ walczy o nowych klientów

Bank chce rosnąć zarówno w produktach depozytowych, jak i kredytach
Rzeczpospolita
Instytucja zamierza w tym roku otworzyć 120 tys. nowych kont osobistych
Po wakacjach Bank BGŻ powalczy o zamożnych klientów i zaproponuje nowe produkty oszczędnościowe.
– Jesienią wprowadzimy nową ofertę personal banking dla osób o dochodach od 5 tys. zł lub mających aktywa na poziomie co najmniej 100 tys. zł, z ciekawym rachunkiem bieżącym połączonym z mechanizmem automatycznego lokowania nadwyżek finansowych na koncie oszczędnościowym – zapowiada Wojciech Sass, wiceprezes Banku BGŻ odpowiedzialny za obszar bankowości detalicznej. – Chcemy, by udział przychodów z tego segmentu wzrósł z 20 proc. do 30 proc. w obszarze klientów detalicznych.
Bank liczy też na dalszy wzrost liczby nowo zakładanych rachunków przez tzw. masowych klientów.
Sprzedaż ROR od początku roku do końca maja wyniosła 45 tys., a na dziś jest to już prawie 60 tys. – Założyliśmy, że w całym roku otworzymy 120 tys. kont osobistych. Trwa kampania reklamowa tego produktu, a po jej zakończeniu będziemy wspierać sprzedaż marketingiem lokalnym – mówi wiceprezes BGŻ. Dodaje, że bank chce być dla klientów instytucją pierwszego wyboru, w której będą wykonywali wszystkie podstawowe operacje, a ich miesięczne wpływy na rachunek wynoszą minimum 1 tys. zł. Trwają też prace nad usprawnieniem i uproszczeniem korzystania z bankowości internetowej.
Sprzedaż kredytów hipotecznych, wspierana kampanią reklamową, od stycznia do maja wyniosła 594 mln zł, gdy rok wcześniej było to 211 mln zł. Bank stawia także na kredyty gotówkowe.
– Jesteśmy silni w miastach poniżej 200 tys. mieszkańców i chcemy budować naszą przewagę konkurencyjną na dobrej znajomości lokalnych rynków. W takich miejscowościach to kredyt gotówkowy jest jedną z podstawowych potrzeb, jeśli chodzi o produkty finansowe – mówi Sass, komentując plany rozwoju.
Jednocześnie bank wzmacnia ofertę oszczędnościową i w najbliższym czasie wprowadzi plany systematycznego oszczędzania oraz programy emerytalne.
Internetowy projekt BGŻ Optima, który wystartował pod koniec 2011 r., ma już 55 tys. klientów (bank zakładał, że w dwa lata pozyska ich 100 tys.) i 2,5 mld zł depozytów. BGŻ Optima zaoferuje klientom możliwość autoryzacji transakcji za pomocą kodów SMS, pozostawiając opcjonalnie wykorzystywane obecnie DG passy. Jak przyznaje Wojciech Sass, ten sposób nie przypadł do gustu polskim klientom, którzy zdecydowanie preferują kody SMS.
Oferta Optimy będzie poszerzona o plany systematycznego oszczędzania budowane z uwzględnieniem uzgodnionego z klientem horyzontu czasowego i jego profilu inwestycyjnego. Pierwsze będą produkty umożliwiające budowanie kapitału na przyszłą emeryturę.
Wojciech Sass deklaruje, że BGŻ Optima chce się utrzymywać w ścisłej czołówce banków oferujących atrakcyjne oprocentowanie depozytów na rynku. Podkreśla, że wbrew tendencji rynkowej nie będzie premiował nowych klientów kosztem dotychczasowych.
– Będziemy starali się promować depozyty o dłuższym terminie, np. sześciomiesięczne, a także konto oszczędnościowe, które jest podstawowym rachunkiem w BGŻ Optima – zaznacza Sass.
masz pytanie, wyślij e-mail do autorki, m.krzesniak@rp.pl
Źródło: Rzeczpospolita
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
NAJNOWSZE Z RP.PL
REKLAMA
REKLAMA