Czy zapach choinki można zarejestrować jako znak towarowy?

Święta to eskalacja kampanii marketingowych i to nie takich zwykłych, tylko tych magicznych, odwołujących się do wspomnień z dzieciństwa, do zapachów, smakołyków i całej palety uczuć związanych z Bożym Narodzeniem. Wykorzystywane są w nich różnorodne oznaczenia. Nie wszystkie jednak mogą korzystać z ochrony prawnej.

Publikacja: 22.12.2022 20:00

Czy zapach choinki można zarejestrować jako znak towarowy?

Foto: AdobeStock

Marketing operujący oznaczeniami oddziaływującymi na różne zmysły widać, czuć i słychać na każdym kroku. To także ogromny rynek, który napotyka na problem z ochroną prawną niekonwencjonalnych oznaczeń a zatem innych niż znaki słowne, graficzne czy słowno-graficzne. Takie oznaczenia to między innymi znaki pozycyjne, przestrzenne, kolor lub kombinacja kolorów, dźwięk, ruch, znak multimedialny czy holograficzny, znaki zapachowe czy smakowe.

Wymóg przedstawialności graficznej …

Pozostało 96% artykułu

Treść dostępna jest dla naszych prenumeratorów!

Kontynuuj czytanie tego artykułu w ramach e-prenumeraty Rzeczpospolitej. Korzystaj z nieograniczonego dostępu i czytaj swoje ulubione treści w serwisie rp.pl i e-wydaniu.

Konsumenci
Paliwo będzie droższe o 50 groszy na litrze, rachunki za gaz o jedną czwartą
Praca, Emerytury i renty
Krem z filtrem, walizka i autoresponder – co o urlopie powinien wiedzieć pracownik
Podatki
Wykup samochodu z leasingu – skutki w PIT i VAT
Nieruchomości
Jak kwestionować niezgodne z prawem plany inwestycyjne sąsiada? Odpowiadamy
Materiał Promocyjny
Mity i fakty – Samochody elektryczne nie są ekologiczne
Nieruchomości
Wywłaszczenia pod inwestycje infrastrukturalne. Jakie mamy prawa?