Skąd pomysł żeby stworzyć linię nazwaną X-type? Przyszedł czas na odświeżenie waszych wyrobów?
Amica X-type to nazwa marketingowa. Kryje się pod nią zupełnie nowa linia produktów do zabudowy, wśród których na specjalną uwagę zasługuje zaprojektowany przez nas piekarnik. To nie tylko nowy wygląd, zmiana zewnętrzna, nowe zegary i funkcjonalności. To zupełnie nowa platforma, zmienione wnętrze. Tego typu wielkie inwestycje firma przeprowadza raz na kilka, kilkanaście lat. Robiąc tę zmianę, wprowadziliśmy wiele udoskonaleń, bazując na wieloletnich doświadczeniach, badaniach etnograficznych prowadzonych w domach klientów i oczywiście na wiedzy i umiejętnościach naszych inżynierów z działu R&D. Wprowadzając nową linię, myśleliśmy także o znacznym wzmocnieniu obecności w sektorze studiów mebli kuchennych. Z tego powodu debiutują w naszej ofercie nowe produkty, takie jak szuflady grzejne i chłodziarki do wina.
Czy to skok jakościowy waszych wyrobów?
To nie jest skok jakościowy, bo one są już od dawna bardzo dobre. Chodziło nam przede wszystkim o sposób użytkowania sprzętu, dzięki któremu można przyrządzać potrawy. Skorzystaliśmy zarówno z naszej wiedzy technicznej, jak i z wieloletnich obserwacji, czego klienci wymagają od sprzętu w kuchni. Główną zaletą piekarnika jest perfekcyjny wypiek, ale zadbaliśmy też o inne walory ważne z punktu widzenia użytkownika, np. dotykowe otwieranie piekarnika. Można go otworzyć nie tylko dłońmi, które często w kuchni bywają zabrudzone albo zajęte, np. trzymaniem blachy z wypiekami, ale także np. łokciem czy przedramieniem. Rozwijamy też pieczenie z użyciem pary.
Wydawałoby się, iż dobre pieczenie „klasyczne" wystarczy nawet wymagającym paniom domu...