W coraz trudniejszej sytuacji na rynku prawnicy szukają nowych sposobów dotarcia do klientów. Są bardzo kreatywni – specjalizacje takie jak prawo mody czy prawo muzyki pozwalają na oferowanie bardzo specjalistycznych usług kierowanych do wąskiego grona odbiorców.
Anna Żmijewska, doktorantka Polskiej Akademii Nauk, która zajmuje się m.in. prawem autorskim, właśnie organizuje szkolenie „Moda w sieci prawa". Adresuje je nie tylko do projektantów i producentów odzieży, ale i tych, którzy np. planują sprzedaż mody w internecie.
– Zawsze interesowałam się modą, a szukając dla siebie miejsca na rynku prawnym, pomyślałam właśnie o tej branży – mówi Żmijewska. – Chodziłam od projektanta do projektanta, by dowiedzieć się, jakie mają problemy prawne. Często są to trudności związane m.in. z prowadzeniem działalności gospodarczej. Wyjaśniam im np. różne kwestie prawne związane z prowadzeniem sprzedaży za pośrednictwem internetu – mówi Żmijewska.
Prawem mody zajmuje się już od dawna także radca prawny Agnieszka Orłowska. Przez lata pracowała m.in. dla firm odzieżowych, dziś prowadzi własną kancelarię. Podkreśla, że zaspokaja potrzeby, które już wcześniej były widoczne na rynku. Młode osoby, które zajmują się modą, często czują się zagubione w gąszczu przepisów. Potrzebują przewodnika.
Także do wąskiej grupy potencjalnych klientów kieruje swoją ofertę Aleksandra Sewerynik, która zajmuje się prawem muzyki.