Liczba samochodów osobowych zwiększyła się o 8,5 proc. natomiast w przypadku ciężarowych o 9,1 proc.
Zwiększyły się przychody grupy Stalexport Autostrady: w ub. roku wyniosły przeszło 262,5 mln zł, co było wynikiem o 18 proc. lepszym niż w roku 2014. Jeszcze bardziej podskoczył zysk: o przeszło 82 proc. do 119,4 mln zł.
Lepsze wyniki to efekt nie tylko większego ruchu. Znaczna poprawa przychodów jest efektem m.in. wprowadzonej 1 marca 2015 roku podwyzki stawek za przejazd. Grupa odnotowała ponadto niższe o ponad 6 mln zł koszty finansowe związane ze spadkiem poziomu zobowiązań o ok. 60 mln zł, w tym zwłaszcza tych z tytułu kredytu bankowego na budowę płatnej autostrady pomiędzy Katowicami a Krakowem.
- Najistotniejszy wpływ na skonsolidowany wynik finansowy Grupy Kapitałowej ma działalność polegająca na zarządzaniu i eksploatacji koncesyjnego odcinka autostrady A4, prowadzona przez należącą do Grupy spółkę Stalexport Autostrada Małopolska. W ubiegłym roku przychody z tytułu poboru opłat za przejazd autostradą Katowice-Kraków wyniosły 257,7 mln zł – poinformowała spółka w środowym komunikacie. Stalexport zapłacił 24 mln zł podatku dochodowego.
W ub. roku na trasie realizowane były inwestycje mające przyczynić się do poprawy przepustowości. Blisko 25 mln zł kosztowała wymiana urządzeń poboru opłat oraz kabin inkasentów na bramkach autostradowych. Dzięki temu uruchomiono nowe możliwości płacenia za przejazd: przy użyciu kart flotowych, paliwowych i przeznaczonych dla częstych użytkowników autostrady kart zbliżeniowych kartA4. W 2015 roku rozpoczęły się również inne inwestycje, jak: rozbudowa dwóch węzłów autostradowych – w Mysłowicach i w Balicach oraz budowa kolejnych ekranów akustycznych.