Nestle pakuje batoniki w recyklingowany papier. Mniej plastiku w opakowaniach

W nowe opakowania na początku dostana batoniki Yes. Papierowe opakowania wymagają nowej technologii zawijania. Koncern Nestle zapewnia, że to dopiero początek zmian.

Aktualizacja: 04.07.2019 13:34 Publikacja: 04.07.2019 11:48

Nestle pakuje batoniki w recyklingowany papier. Mniej plastiku w opakowaniach

Foto: Bloomberg

Nowe, papierowe opakowania batoników to odpowiedź koncernu na krytykę, że przemysł spożywczy generuje dużą część plastikowych odpadów zaśmiecających Ziemię.

Agencja Bloomberga informuje, że koncern zamierza sprzedawać w Europie batoniki orzechowo-owocowe Yes pakowane wyłącznie w opakowania z papieru. Nestle opracowało specjalna technologie zawijania i pakowania batoników dostosowana do mniej wytrzymałego materiału jakim jest papier.

„Przejście z plastiku na papier nie jest łatwe" - twierdzi Jas Scott de Martinville, szef centrum technologii wyrobów cukierniczych Nestle.

Międzynarodowy koncern, którego siedziba znajduje się w szwajcarskim Vevey, zapowiedział radykalne zmiany w produkcji opakowań. Będzie bardziej korzystał z papieru oraz szukał innych alternatyw dla obecnych plastikowych opakowań, na przykład plastiku, który da się ponownie przetworzyć.

Nowe, papierowe opakowania Nestle powstały na specjalne zamówienie koncernu u producenta, którego nazwy firma nie chce na razie podać. Do papieru dodaje się powłokę na bazie wody, aby ją uszczelnić, zapewniając świeżość i trwałość produktów. Nowa technologia pozwala pakować od 300 do 500 batoników na minute, czyli dokładnie tyle ile dało się zapakować w plastikowe opakowania - pisze Bloomberg. Nowe papierowe opakowanie jest recyklingowalne.

Stefano Agostini, dyrektor generalny Nestlé w Wielkiej Brytanii i Irlandii, powiedział mediom, że nowy batonik Yes ma być symbolem zmian w koncernie. Przede wszystkim jest zdrowszą przekąska z owoców i orzechów, a po drugie będzie pakowany w przyjazne dla środowiska opakowanie. Yes ma być symbolem zmian jakie zostaną wprowadzone w Nestle.

W pierwszej kolejności nowy baton będzie dostępny w Austrii, Belgii, Czechach, Francji, Niemczech, Irlandii, Luksemburgu, na Malcie, w Holandii, Portugalii, Słowacji, Hiszpanii i Wielkiej Brytanii. Wkrótce trafi też na inne rynki w Europie oraz poza nią.

Nestle, a także Coca-Cola i PepsiCo - to najwięksi światowi producenci odpadów z tworzyw sztucznych, wynika z ubiegłorocznego raportu opracowanego przez Greenpeace i ruchu Break Free From Plastic. Przeanalizowano 187 tys. sztuk śmieci zebranych w 42 krajach.

Guinness rezygnuje z plastiku. Wielopaki nie będą już foliowane

Nowe, papierowe opakowania batoników to odpowiedź koncernu na krytykę, że przemysł spożywczy generuje dużą część plastikowych odpadów zaśmiecających Ziemię.

Agencja Bloomberga informuje, że koncern zamierza sprzedawać w Europie batoniki orzechowo-owocowe Yes pakowane wyłącznie w opakowania z papieru. Nestle opracowało specjalna technologie zawijania i pakowania batoników dostosowana do mniej wytrzymałego materiału jakim jest papier.

Pozostało 82% artykułu
2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Przemysł spożywczy
Polacy kupują coraz więcej kawy, chociaż drożeje
Materiał Promocyjny
Wykup samochodu z leasingu – co warto wiedzieć?
Przemysł spożywczy
Do sklepów trafi różowy sos od koncernów Heinz i Mattel. Efekt sukcesu „Barbie”
Przemysł spożywczy
Włoska restauracja daje darmowe wino klientom. Warunkiem posiłek bez telefonu
Przemysł spożywczy
Polacy przestaną kupować chiński miód? Mogą na to wpłynąć nowe przepisy
Materiał Promocyjny
Jak kupić oszczędnościowe obligacje skarbowe? Sposobów jest kilka
Przemysł spożywczy
FAO: ceny żywności wzrosły w marcu po 7 miesiącach spadku