fbTrack
REKLAMA
REKLAMA

Przemysł spożywczy

Nestle pakuje batoniki w recyklingowany papier. Mniej plastiku w opakowaniach

Bloomberg
W nowe opakowania na początku dostana batoniki Yes. Papierowe opakowania wymagają nowej technologii zawijania. Koncern Nestle zapewnia, że to dopiero początek zmian.

Agencja Bloomberga informuje, że koncern zamierza sprzedawać w Europie batoniki orzechowo-owocowe Yes pakowane wyłącznie w opakowania z papieru. Nestle opracowało specjalna technologie zawijania i pakowania batoników dostosowana do mniej wytrzymałego materiału jakim jest papier.

„Przejście z plastiku na papier nie jest łatwe" - twierdzi Jas Scott de Martinville, szef centrum technologii wyrobów cukierniczych Nestle.

Międzynarodowy koncern, którego siedziba znajduje się w szwajcarskim Vevey, zapowiedział radykalne zmiany w produkcji opakowań. Będzie bardziej korzystał z papieru oraz szukał innych alternatyw dla obecnych plastikowych opakowań, na przykład plastiku, który da się ponownie przetworzyć.

Nowe, papierowe opakowania Nestle powstały na specjalne zamówienie koncernu u producenta, którego nazwy firma nie chce na razie podać. Do papieru dodaje się powłokę na bazie wody, aby ją uszczelnić, zapewniając świeżość i trwałość produktów. Nowa technologia pozwala pakować od 300 do 500 batoników na minute, czyli dokładnie tyle ile dało się zapakować w plastikowe opakowania - pisze Bloomberg. Nowe papierowe opakowanie jest recyklingowalne.

Stefano Agostini, dyrektor generalny Nestlé w Wielkiej Brytanii i Irlandii, powiedział mediom, że nowy batonik Yes ma być symbolem zmian w koncernie. Przede wszystkim jest zdrowszą przekąska z owoców i orzechów, a po drugie będzie pakowany w przyjazne dla środowiska opakowanie. Yes ma być symbolem zmian jakie zostaną wprowadzone w Nestle.

W pierwszej kolejności nowy baton będzie dostępny w Austrii, Belgii, Czechach, Francji, Niemczech, Irlandii, Luksemburgu, na Malcie, w Holandii, Portugalii, Słowacji, Hiszpanii i Wielkiej Brytanii. Wkrótce trafi też na inne rynki w Europie oraz poza nią.

Nestle, a także Coca-Cola i PepsiCo - to najwięksi światowi producenci odpadów z tworzyw sztucznych, wynika z ubiegłorocznego raportu opracowanego przez Greenpeace i ruchu Break Free From Plastic. Przeanalizowano 187 tys. sztuk śmieci zebranych w 42 krajach.

Guinness rezygnuje z plastiku. Wielopaki nie będą już foliowane

Źródło: rp.pl
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
NAJNOWSZE Z RP.PL
REKLAMA
REKLAMA