Guinness rezygnuje z plastiku. Wielopaki nie będą już foliowane

Producent Guinnessa, koncern Diageo poinformował, że nie będzie już foliował tzw. wielopaków sprzedawanych pod irlandzką marką.

Aktualizacja: 18.04.2019 21:09 Publikacja: 18.04.2019 05:02

Guinness rezygnuje z plastiku. Wielopaki nie będą już foliowane

Foto: Bloomberg

Plastikowe pierścieni i folia termokurczliwa zostaną również usunięte z opakowań piw Harp, Rockshore i Smithwick w ramach nowej, proekologicznej inicjatywy Diageo, która ma kosztować koncern 16 milionów funtów.

Do 2025 roku Diageo chce korzystać wyłącznie z plastiku, który można recyklingować.

materiały prasowe

Zamiast plastiku wielopaki będą sprzedawane w całkowicie recyklingowanych i biodegradowalnych kartonikach. Zmiana ma wejść w życie od sierpnia tego roku - informuje BBC. Na początek wielopaki w kartonie będą sprzedawane tylko w Irlandii, ale już latem 2020 roku na całym świecie.

Także pozostałe koncerny browarnicze postanowiły zrezygnować z plastiku, który zaśmieca oceany i morza, stanowiąc poważne zagrożenie dla fauny. W zeszłym roku Carlsberg postanowił zamiast plastikowych pierścieni sklejać wielopaki puszek piwa klejem, a meksykańska Corona testuje pierścienie do sześciopaków zrobione z włókna roślinnego, które w 100 proc. ulega biodegradacji.

Natomiast Nestle zapowiedziało całkowitą rezygnacje z plastikowych słomek dodawanych do napojów. Ze słomek rezygnują także takie firmy jak Starbucks, Disney i McDonald's.

Adidas chce do 2024 przejść na plastik pochodzący wyłącznie z recyklingu, a IKEA obiecała, że do 2020 roku wycofa ze swoich restauracji i sklepów wszystkie jednorazowe, plastikowe przedmioty.

Plastikowe pierścieni i folia termokurczliwa zostaną również usunięte z opakowań piw Harp, Rockshore i Smithwick w ramach nowej, proekologicznej inicjatywy Diageo, która ma kosztować koncern 16 milionów funtów.

Do 2025 roku Diageo chce korzystać wyłącznie z plastiku, który można recyklingować.

2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Przemysł spożywczy
Do sklepów trafi różowy sos od koncernów Heinz i Mattel. Efekt sukcesu „Barbie”
Przemysł spożywczy
Włoska restauracja daje darmowe wino klientom. Warunkiem posiłek bez telefonu
Przemysł spożywczy
Polacy przestaną kupować chiński miód? Mogą na to wpłynąć nowe przepisy
Przemysł spożywczy
FAO: ceny żywności wzrosły w marcu po 7 miesiącach spadku
Materiał Promocyjny
Jak kupić oszczędnościowe obligacje skarbowe? Sposobów jest kilka
Przemysł spożywczy
Ukraińska firma przejmuje polskiego producenta lodów i mrożonek