CIT: strategia podatkowa w Internecie - co musi zawierać

Od 2021 r. podmioty osiągające powyżej 50 mln EUR rocznego przychodu będą musiały publikować swoją strategię podatkową. Jednak część informacji wymienionych w przepisach ustawy o CIT nie musi być zamieszczona w sieci.

Aktualizacja: 27.12.2020 17:31 Publikacja: 27.12.2020 11:26

CIT: strategia podatkowa w Internecie - co musi zawierać

Foto: Adobe Stock

Zgodnie z najnowszą nowelizacją ustaw o podatkach dochodowych, na podatników osiągających powyżej 50 mln EUR rocznego przychodu oraz na podatkowe grupy kapitałowe nałożono nowy obowiązek. Podmioty te będą zobowiązane do publikowania na swoich stronach internetowych informacji o realizowanej strategii podatkowej za rok podatkowy.

Przepisy wymieniają listę informacji, które podatnicy będą musieli podać, aby wywiązać się z nowego obowiązku. Wiele z tych informacji to jednak dane wrażliwe, związane nie tylko z obszarem podatkowym podatnika, ale również z prowadzoną przez niego podstawową działalnością, jego zamierzeniami inwestycyjnymi czy transakcjami z kontrahentami.

Pozostało 90% artykułu

Teraz 4 zł za tydzień dostępu do rp.pl!

Kontynuuj czytanie tego artykułu w ramach subskrypcji rp.pl

Na bieżąco o tym, co ważne w kraju i na świecie. Rzetelne informacje, różne perspektywy, komentarze i opinie. Artykuły z Rzeczpospolitej i wydania magazynowego Plus Minus.

Konsumenci
Sąd Najwyższy orzekł w sprawie frankowiczów. Eksperci komentują
Prawo dla Ciebie
TSUE nakłada karę na Polskę. Nie pomogły argumenty o uchodźcach z Ukrainy
Praca, Emerytury i renty
Niepokojące zjawisko w Polsce: renciści coraz młodsi
Prawo karne
CBA zatrzymało znanego adwokata. Za rządów PiS reprezentował Polskę
Aplikacje i egzaminy
Postulski: Nigdy nie zrezygnowałem z bycia dyrektorem KSSiP