Reklama

Serwisy społecznościowe kluczowe dla inwestorów

Z sondażu przeprowadzonego przez firmę MagnifyMoney wynika, że YouTube jest najpopularniejszym miejscem, z którego młodzi ludzie w USA czerpią informacje inwestycyjne.

Publikacja: 06.04.2021 21:00

Serwisy społecznościowe kluczowe dla inwestorów

Foto: Bloomberg

W przypadku pokolenia Z (do którego zalicza się zazwyczaj ludzi urodzonych po 1995 r.) aż 44 proc. wskazało YouTube jako źródło, z którego czerpią informacje dotyczące rynku. Na kolejnych miejscach pod względem popularności znalazły się informacje z platformy TikTok (41 proc.) oraz Instagrama (27 proc.). Do doradców finansowych zwraca się 21 proc. inwestorów z tej grupy wiekowej, a tylko 5 proc. sięga po informacje z gazet.

YouTube jest też najpopularniejszym źródłem informacji finansowych dla milenialsów (ludzi urodzonych między 1980 a 1995 r.). Po takie treści sięga tam 40 proc. inwestorów z tej grupy wiekowej. Kolejnymi pod względem popularności źródłami informacji są dla nich: rodzina i znajomi (31 proc.) oraz doradcy finansowi (29 proc.). Po informacje z gazet sięga 11 proc., czyli nieco mniej niż z portalu Reddit (12 proc.).

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Media
U właściciela TVN znowu gorąco. Burza mózgów w sprawie przyszłości trwa
Materiał Promocyjny
W poszukiwaniu nowego pokolenia prezesów: dlaczego warto dbać o MŚP
Media
Nasz dziennikarz wyróżniony prestiżową nagrodą
Media
„Chopin, Chopin” podkopał oczekiwania kin co do frekwencji. Co wypełni lukę?
Media
Znalazły się pieniądze na „Lex Huawei”. Rząd przyjął projekt. Teraz Sejm
Materiał Promocyjny
Stacje ładowania dla ciężarówek pilnie potrzebne
Media
Już drugi rząd w Polsce przyjął Lex Huawei. Co będzie dalej?
Materiał Promocyjny
Prawnik 4.0 – AI, LegalTech, dane w codziennej praktyce
Reklama
Reklama