W Warszawie zaplanowano budowę hotelu Four Points by Sheraton Warsaw Mokotów. Będzie to pierwszy obiekt w tej dzielnicy działający pod międzynarodowym brandem. Umowę dotyczącą uruchomienia hotelu Starwood podpisał ze spółką Mokotów Business & Airport Hotel.

Four Points by Sheraton zostanie otwarty w czwartym kwartale 2018 roku. Hotel będzie miał 192 pokoje, dwie restauracje, centrum fitness i sale konferencyjne o łącznej powierzchni ponad 500 metrów kwadratowych. Jego lokalizacja umożliwi szybki dojazd zarówno do centrum miasta, jak i na lotnisko Chopina.

Marka Four Points rozwija się bardzo intensywnie i obecnie posiada ponad 200 hoteli na całym świecie. Hotel Four Points Warsaw Mokotów będzie pierwszym obiektem Starwood w segmencie obiektów klasy średniej i zwiększy portfolio sieci w Warszawie do czterech, a w Polsce do siedmiu hoteli. - W Polsce rośnie popyt na międzynarodowe marki hotelarskie, które oferują nowy poziom usług zarówno dla osób podróżujących biznesowo, jak i turystycznie - twierdzi Murat Yilmaz, dyrektor Starwood ds. przejęć i rozwoju na Europę Środkową i Turcję. Jego zdaniem, są duże możliwości ekspansji na tym rynku. – Zwłaszcza w Europie, gdzie ponad 50 procent nowych hoteli Starwood będzie operować w segmencie obiektów klasy średniej – podkreślił Yilmaz.

W podobny sposób dywersyfikują działalność także inne wielkie grupy hotelowe posiadające prestiżowe marki. Ten trend wyraźnie widoczny jest w Polsce. Przykładowo sieć Hilton poinformowała wczoraj o planach otwarcia hotelu Hampton by Hilton w Łodzi. To marka ekonomiczna plasowana w segmencie 3-gwiazdkowym. Tej samej marki hotel działa już m.in. w Warszawie, a także w Świnoujściu. Kolejnym brandem Hiltona jest 4-gwiazdkowy DoubleTree by Hilton, a także Hilton Garden Inn. Z kolei Marriott wprowadził na polski rynek takie marki jak Renaissance by Marriott i Courtyard by Marriott.

Ten napływ nowych brandów jest wynikiem zmiany strategii wielkich sieci hotelarskich. Goście bowiem poszukują hoteli w przystępnej cenie, ale chcieliby, żeby standard gwarantowała uznana marka. Zwłaszcza, że czynnikiem charakterystycznym dla polskiej branży hotelowej pozostaje duży udział gości krajowych (70 proc.) w strukturze klientów wszystkich hoteli i rosnący udział wśród wszystkich korzystających z hoteli międzynarodowych marek.