Dzięki funkcji błyskawicznego logowania odciskiem palca użytkownik nie musi podawać kodu PIN. Sama aplikacja nie przechowuje skanów linii papilarnych, a jedynie korzysta z tych zapamiętanych na urządzeniu. Użytkownicy mogą równocześnie korzystać z tradycyjnego sposobu logowania. Minimalna wymagana wersja systemu Android 6.0. Możliwość logowania palcem jest także dostępna dla użytkowników iPhonów z systemem iOS9 lub wyżej.

Bank wprowadził możliwość logowania odciskiem palca na smartfonach z systemem Android w odpowiedzi na prośby klientów, którzy coraz chętniej korzystają z bankowości mobilnej. W czerwcu tego roku z bankowości internetowej wyłącznie na urządzeniu mobilnym korzystało 250 tys. klientów ING – dwa razy więcej niż w poprzednim kwartale. Użytkownicy nie tylko coraz chętniej korzystają z aplikacji, ale także coraz aktywniej.  Obecnie ponad 30 proc. wszystkich przelewów w ING Banku Śląskim jest realizowanych jest z poziomu urządzenia mobilnego – to dwukrotny wzrost w stosunku do poprzedniego roku. W sumie z bankowości ING na urządzeniu mobilnym aktywnie korzysta już 1 mln 300 tys. klientów. Aplikacja Moje ING mobile jest na bieżąco rozwijana. W ostatnich miesiącach bank poszerzył jej możliwości m.in. o personalizowaną stronę przed zalogowaniem, płatności zbliżeniowe HCE oraz możliwość zapisywania zdjęć paragonów za zakupy.

O dużych wzrostach korzystania z bankowości mobilnej informował niedawno mBank. Lipiec dla tego banku był pierwszym miesiącem w historii kiedy liczba logowań klientów na rachunki z urządzeń mobilnych była większa niż z komputerów (udział logowań ze smartfonów i tabletów za pośrednictwem aplikacji mobilnej oraz tzw. lekkiej wersji serwisu w przeglądarce wyniósł 51 proc.). Jeszcze dwa lata temu odsetek ten stanowił tylko nieco ponad jedną czwartą.