W ostatnich tygodniach rzadko się zdarza, aby nie było dnia, w którym co najmniej jeden z banków nie ogłaszałby wprowadzenia nowych rozwiązań w bankowości mobilnej, internetowej czy w sposobie płatności. Od tego trendu nie ma już odwrotu – technologiczna rywalizacja banków jest równie ważna jak typowo biznesowa.
Z bankowości mobilnej korzysta już ponad 7,1 mln użytkowników. Natomiast z internetowej – ponad 15 mln
Wysyp nowości
Przykłady można mnożyć. Citi Handlowy wprowadził niedawno nowy system bankowości online, Pocztowy rozpoczyna testy swojej platformy internetowej Envelobank, za parę miesięcy klienci BGŻ BNP Paribas dostaną nową aplikację mobilną oferującą m.in. płatności Blik i logowanie przez odcisk palca.
Jednym z najbardziej aktywnych banków jest ING BSK, który jako pierwszy na rynku uruchomił niedawno proces wnioskowania o hipoteki przez internet. Teraz wszystkie formalności są załatwiane zdalnie, a wizyta w oddziale odbywa się raz – aby podpisać umowę.
Zbliżeniowe płatności za pomocą smartfonów w technologii HCE stały się prawie standardem na polskim rynku (takich rozwiązań nie ma tylko kilka banków, m.in. mBank, BGŻ BNP Paribas, Citi Handlowy czy Credit Agricole). Kolejne instytucje wprowadzają logowanie do mobilnej aplikacji za pomocą odcisku palca (właśnie robi to Getin Noble Bank w przypadku obu systemów, Android i iOS).