Reklama

Bank Pocztowy wprowadził Blika

Polski system płatności trafił do kolejnego banku.

Aktualizacja: 02.11.2020 14:43 Publikacja: 02.11.2020 14:40

Bank Pocztowy wprowadził Blika

Foto: Adobe Stock

Od momentu udostępnienia Blika klienci Banku Pocztowego mogą korzystać z trzech rodzajów usług - płatności w Internecie, płatności w sklepach oraz wypłat z bankomatów. W przyszłości usługa będzie jednak rozwijana o kolejne rozwiązania, które umożliwia Blik, jak na przykład przelewy na telefon.

Blik to ogólnokrajowy, powszechny standard płatności, który wykorzystuje najnowocześniejsze technologie. Możliwość skorzystania z Blika w aplikacjach bankowości mobilnej ma obecnie około 95 proc. wszystkich klientów krajowych instytucji finansowych. Za rozwój systemu odpowiada spółka Polski Standard Płatności (PSP), której udziałowcami są: Alior, Millennium, Santander Bank Polska, ING Bank Śląski, mBank, PKO BP oraz Mastercard. Z Blika mogą korzystać również klienci Getin Noble, Pekao, BNP Paribas, Credit Agricole, Inteligo, T-Mobile Usługi Bankowe, Nest Banku i banków spółdzielczych zrzeszonych w Spółdzielczej Grupie Bankowej, a także w Banku BPS i bankach spółdzielczych Grupy BPS. Z głównych banków w Polsce systemu nie ma jeszcze m.in. Handlowy.

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Banki
Miliardowe zyski banków. To ostatni tak dobry kwartał przed podwyżką CIT?
Materiał Promocyjny
W poszukiwaniu nowego pokolenia prezesów: dlaczego warto dbać o MŚP
Banki
Rosjanie uciekają z banków przed Putinem. Wracają pończochy i czarny rynek
Banki
Agata Kornhauser-Duda dostała pracę w NBP? Bank centralny dementuje doniesienia
Banki
BGK kredytuje kolejny afrykański rząd
Materiał Promocyjny
Stacje ładowania dla ciężarówek pilnie potrzebne
Banki
Sejm przyjął ustawę o podwyżce CIT dla banków. Co zrobi prezydent?
Materiał Promocyjny
Prawnik 4.0 – AI, LegalTech, dane w codziennej praktyce
Reklama
Reklama