Od momentu udostępnienia Blika klienci Banku Pocztowego mogą korzystać z trzech rodzajów usług - płatności w Internecie, płatności w sklepach oraz wypłat z bankomatów. W przyszłości usługa będzie jednak rozwijana o kolejne rozwiązania, które umożliwia Blik, jak na przykład przelewy na telefon.

Blik to ogólnokrajowy, powszechny standard płatności, który wykorzystuje najnowocześniejsze technologie. Możliwość skorzystania z Blika w aplikacjach bankowości mobilnej ma obecnie około 95 proc. wszystkich klientów krajowych instytucji finansowych. Za rozwój systemu odpowiada spółka Polski Standard Płatności (PSP), której udziałowcami są: Alior, Millennium, Santander Bank Polska, ING Bank Śląski, mBank, PKO BP oraz Mastercard. Z Blika mogą korzystać również klienci Getin Noble, Pekao, BNP Paribas, Credit Agricole, Inteligo, T-Mobile Usługi Bankowe, Nest Banku i banków spółdzielczych zrzeszonych w Spółdzielczej Grupie Bankowej, a także w Banku BPS i bankach spółdzielczych Grupy BPS. Z głównych banków w Polsce systemu nie ma jeszcze m.in. Handlowy.

Blik cieszy się stale rosnącą popularnością. Na koniec drugiego kwartału z Blika korzystało aktywnie 5,42 mln osób. To 67 proc. więcej niż rok wcześniej. Dziś już blisko co drugi użytkownik bankowych aplikacji mobilnych w Polsce płaci Blikiem.

- Klienci coraz częściej dokonują wyboru banku, z którym chcą się związać, w oparciu o porównanie korzyści, jakie będą dla nich płynąć z nawiązania współpracy. Spektrum rozwiązań mobilnych jest bardzo istotnym punktem przy podejmowaniu decyzji o wyborze banku. Dlatego w ostatnim czasie Bank Pocztowy mocno rozwinął się w tym obszarze, a dziś dokłada do swojej oferty popularnego Blika. Ten wygodny, bezpieczny i - co ważne – rodzimy system płatności mobilnych z pewnością będzie chętnie wykorzystywany przez użytkowników naszej aplikacji mobilnej - mówi Tomasz Dąbrowski, członek zarządu Banku Pocztowego.

Bank Pocztowy w swojej aplikacji mobilnej EnveloBank przez ostatni rok wprowadził m.in. płatności mobilne Apple Pay, Google Pay i Garmin Pay, rozwiązania pozwalające na wykorzystanie biometrii w bankowości (logowanie do aplikacji mobilnej czy autoryzacja przelewów z wykorzystaniem odcisku palca lub Face ID) czy usługę Autopay, umożliwiająca posiadaczom aplikacji automatyczną płatność i tym samym uniknięcie stania w korkach przy autostradowych bramkach.