Jej zdaniem naruszałoby to dobre obyczaje i zasadę koleżeństwa, a także mogłoby wprowadzać w błąd potencjalnego klienta kancelarii.
To odpowiedź komisji na pytanie członka korporacji, czy radca prawny prowadzący kancelarię może informować o swoich usługach na tablicy informacyjnej należącej do organu samorządu terytorialnego, za zgodą tego organu. Komisja uznała, że kluczowe znaczenie ma kwestia dostępności tej formy informowania o usługach dla innych kancelarii radcowskich.
- Z treści pytania wynika, że umieszczanie informacji na tablicy należącej do organu samorządu gminnego wymaga zgody tego organu. Tablica nie jest więc ogólnie dostępna, a umieszczanie informacji uzależnione jest od arbitralnej zgody tego organu. Może się więc zdarzyć, że organ nie udzieli zgody na umieszczanie informacji przez inne kancelarie - czytamy w uzasadnieniu.
Zdaniem komisji sytuacja, w której jedna kancelaria otrzyma zgodę, a inne nie, zakłócałaby równość dostępu do potencjalnego klienta z informacją o świadczeniu pomocy prawnej i to w istotnym dla pozyskania klientów miejscu.
- Zamieszczanie informacji o niektórych kancelariach mogłoby sugerować, że takie kancelarie są przez organ samorządu terytorialnego szczególnie preferowane, a potencjalni klienci będący interesantami tego organu mogliby odnieść wrażanie, że informacja o konkretnej kancelarii zamieszczona w takim miejscu daje większa możliwość pozytywnego załatwienia sprawy w urzędzie - pisze Zenon Klatka, przewodniczący Komisji do spraw Etyki KRRP.