Reklama

Mało uwag do nowych zasad reklamowania usług przez adwokatów

Zakończyły się konsultacje projektu zmian w kodeksie etyki adwokackiej. Prace nad dokumentem wchodzą w finałowy etap.

Publikacja: 05.05.2023 06:57

Mało uwag do nowych zasad reklamowania usług przez adwokatów

Foto: Fotorzepa / Marian Zubrzycki

Jak nieoficjalnie dowiedziała się „Rzeczpospolita”, liczba zgłoszonych uwag nie przekroczyła 20 (choć może jeszcze kilka nadejdzie po terminie, który upłynął w zeszły piątek). Mają zostać przedstawione prezydium Naczelnej Rady Adwokackiej już na najbliższym posiedzeniu, tj. 11 maja. Na posiedzeniu plenarnym w ostatni weekend miesiąca projekt ma być poddany pod głosowanie i najpewniej zostanie przyjęty.

Jest to kolejny i najprawdopodobniej ostatni etap prac nad zmianami w kodeksie etyki adwokackiej. Dotyczą przede wszystkim zasad reklamowania usług i działalności przez adwokatów. Prace nad nimi trwają od zeszłego roku, a konsultacje poprzedziły zewnętrzne badania oczekiwań zarówno adwokatów, jak i klientów. Jak najszybsze zakończenie tych prac jest o tyle ważne, że w lutym br. Komisja Europejska wniosła do Trybunału Sprawiedliwości UE skargę przeciw Polsce o naruszanie tzw. dyrektywy usługowej właśnie przez zawarte w kodeksie etyki ograniczenia dotyczące reklamy.

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Czytaj, to co ważne.

Reklama
Konsumenci
Jest opinia rzecznika generalnego TSUE ws. WIBOR-u. Wstrząśnie bankami?
Prawo rodzinne
Sąd Najwyższy wydał ważny wyrok dla konkubentów. Muszą się rozliczyć jak po rozwodzie
Podatki
Inspektor pracy zamieni samozatrudnienie na etat - co wtedy z PIT, VAT i ZUS?
Zawody prawnicze
Rząd zdecydował: nowa grupa zawodowa otrzyma przywilej noszenia togi
Sądy i trybunały
Rzecznik dyscyplinarny sędziów „na uchodźstwie”. Jak minister chce ominąć ustawę
Reklama
Reklama