Reklama
Rozwiń

Mało uwag do nowych zasad reklamowania usług przez adwokatów

Zakończyły się konsultacje projektu zmian w kodeksie etyki adwokackiej. Prace nad dokumentem wchodzą w finałowy etap.

Publikacja: 05.05.2023 06:57

Mało uwag do nowych zasad reklamowania usług przez adwokatów

Foto: Fotorzepa / Marian Zubrzycki

Jak nieoficjalnie dowiedziała się „Rzeczpospolita”, liczba zgłoszonych uwag nie przekroczyła 20 (choć może jeszcze kilka nadejdzie po terminie, który upłynął w zeszły piątek). Mają zostać przedstawione prezydium Naczelnej Rady Adwokackiej już na najbliższym posiedzeniu, tj. 11 maja. Na posiedzeniu plenarnym w ostatni weekend miesiąca projekt ma być poddany pod głosowanie i najpewniej zostanie przyjęty.

Jest to kolejny i najprawdopodobniej ostatni etap prac nad zmianami w kodeksie etyki adwokackiej. Dotyczą przede wszystkim zasad reklamowania usług i działalności przez adwokatów. Prace nad nimi trwają od zeszłego roku, a konsultacje poprzedziły zewnętrzne badania oczekiwań zarówno adwokatów, jak i klientów. Jak najszybsze zakończenie tych prac jest o tyle ważne, że w lutym br. Komisja Europejska wniosła do Trybunału Sprawiedliwości UE skargę przeciw Polsce o naruszanie tzw. dyrektywy usługowej właśnie przez zawarte w kodeksie etyki ograniczenia dotyczące reklamy.

Dostęp na ROK tylko za 79zł z Płatnościami powtarzalnymi BLIK

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.
Subskrybuj i bądź na bieżąco!
Prawo w Polsce
Są kolejne wyniki ponownego przeliczenia głosów. Zyskuje Karol Nawrocki
Praca, Emerytury i renty
Prawdziwy szał na świadczenie dla seniorów
Prawnicy
Kto najlepiej uczy przyszłych prawników w Polsce? Ranking „Rzeczpospolitej”
Zawody prawnicze
Nie będzie umowy o pracę dla adwokatów. Ostra dyskusja na Krajowym Zjeździe
Zawody prawnicze
Ranking kancelarii prawniczych 2025. Znamy zwycięzców
Zawody prawnicze
Prawnicy ze stolicy rozczarowani po zjeździe adwokatury. „Wstydźcie się”